Mededeling

Collapse
No announcement yet.

onbekende weverpop

Collapse
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Toon
Clear All
new posts

  • onbekende weverpop

    Weet iemand van welke weversoort dit een pop is?

    De link zou nu wel moeten werken(?)


  • #2
    verkeerde link?

    Deze link geeft geen geluk.
    Vriendelijke groeten,
    Henk3.

    Mijn website:

    Http://www.hobbyennatuurfotografie.nl

    Opmerking


    • #3
      Re: onbekende weverpop

      Ze lijkt op mijn weverpop. Ik zou dus zeggen een oranje of napoleonwever.
      Er zijn echter zoveel soorten waarvan de popjes op elkaar lijken dat ik het niet precies zou kunnen zeggen.
      www.vogeltuin.webnode.nl

      Opmerking


      • #4
        sowieso een euplectes pop. Ik neig naar napoleon (euplectes afer) maar ik zou haar naast mijn eigen pop moeten zien om het zeker te weten.

        Opmerking


        • #5
          weverpop

          De vorige keer kreeg ik geen beeld. Nu wel.
          Het lijkt ook veel op een staalvinkpop (of man in winterkleed.)
          Geen zekerheid.
          Vriendelijke groeten,
          Henk3.

          Mijn website:

          Http://www.hobbyennatuurfotografie.nl

          Opmerking


          • #6
            Ik heb al een koppel napoleonwevers. Deze pop waar het nu om gaat is groter dan mijn napoleonpop en heeft een lichtere buik, borst en kin. Ik verwacht dus dat het een andere soort is. Maar welke?
            Er zou een boek zijn, birds of africa waarin alle wevers goed staan afgebeeld maar dat heb ik zelf dus niet.

            Opmerking


            • #7
              het is sowieso een euplectes pop en als ze groter is dan je napoleon wevers dan zou het een roodvoorhoofdwever kunnen zijn. Het is sowieso geen zwartbuik of zanzibar wever want deze zijn kleiner dan napoleon en de euplectes wida's kan je ook uitsluiten want die zien er compleet anders uit.

              Opmerking


              • #8
                Ik heb al gezocht op internet naar foto's van wevers en dan vooral de poppen maar kan die niet echt vinden. Kent iemand een site?

                Opmerking


                • #9
                  Ik heb een bladzijde van "Birds of Western Africa" gescand, mogelijk vind je je pop daar.

                  (hij is een beetje te groot voor op het forum.
                  Groet Ton,
                  www.allevogels.nl

                  Opmerking


                  • #10
                    ton heb je een bladzijde met euplectes soorten erop? (dit zijn vooral ploceus soorten)

                    Opmerking


                    • #11
                      Even dan...

                      zie http://www.jotoweb.nl/eigenfoto/wevers.jpg
                      Groet Ton,
                      www.allevogels.nl

                      Opmerking


                      • #12
                        Hou ze maar uiteen, de verschillen zijn al miniem op papier...
                        www.veugelkoer.be Voorlopig nog non-actief

                        Opmerking


                        • #13
                          idd bijna onmogelijk uit elkaar te halen, heb in het verleden ook al regelmatig de verkeerde poppen meegnenomen :S (zocht ik napoleon en bleek het het zwartbuik of roodvoorhoofd te zijn:S)

                          Opmerking


                          • #14
                            Allen bedankt. Genoeg info om deze bladzijden en links eens onder de loep te nemen met mijn pop erbij.
                            Ik laat nog weten wat ik er van denk.

                            Opmerking


                            • #15
                              Ik heb van mijn pop nog een aantal nieuwe foto's gemaakt en bekeken en vergeleken met de blz uit het boek van de euplectus-soorten. Ik kom tot de conclusie dat het een roodvoorhoofdwever is. Lijkt zelfs meer op de man (in rustkleed) dan op de pop. Onder de keel is het lichte vlekje bij mijn pop geelachtig en niet wit en zijn de vleugelpennen behoorlijk donker. Dit is bij zo'n man (in het boek) vergelijkbaar.
                              Zal dus even moeten wachten tot er kleur verschijnt (of niet). Wanneer begint deze soort te kleuren?
                              Ik had trouwens de bedoeling een napoleonwever te kopen dus deze pop of man kan/moet helaas weer weg.

                              Opmerking

                              Working...
                              X