Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Broedende kanarie's in de voliere

Collapse
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Toon
Clear All
new posts

  • Broedende kanarie's in de voliere

    Beste Vogelvrienden,

    In mijn buitenvoliere zitten kanarie's te broeden. Wat ik graag zou willen weten of ik op de normale wijze (1x per week) de voliere kan schoon maken.
    Is het niet zo dat dan de kanarie's worden verstoord in het broeden ?

    Hoe lang kunnen de eieren zonder broedende vogel ?

    Groet
    Gerrit
    Bennkom

  • #2
    broeden in de voliere

    Hallo Gerrit,

    Al blijft het moeilijk om van af deze positie jouw situatie in de voliere te beoordelen.
    Maar Je kan de voliere gewoon schoonmaken hoor, al moet je er wel voor zorgen dat de vogels niet te lang van het nest gaan en zo de eieren te veel afkoelen.
    Ik broed in kooien en daar moet ik de vogels er af wippen om nest controle te doen, maar ik weet niet of ze bij jou schrikkerig zijn.
    Je moet het gewoon bekijken en je dan aanpassen aan de vogels zou ik zeggen.

    Groet Willem

    Opmerking


    • #3
      Als je het schoonmaken in de middag doet is de temperatuur heel gunstig deze dagen, dan kan een half uur van de eitjes af niet zoveel kwaad.

      Veel plezier straks met de jongen.
      Groet Ton,
      www.allevogels.nl

      Opmerking


      • #4
        He Gerrit ik neem aan dat de vogels dat schoonmaken van je gewend zijn en in die situatie ook zijn overgegaan tot broeden.Waarom zullen ze nu anders reageren?Bij mij doe ik de dingen die ik normaal ook doe,ook in het broedseisoen de vogels blijven over het algemeen op de nesten zitten vrg Rob.

        Opmerking


        • #5
          ja het lijkt mij netzoals rob 2 al zegt gewoon doen zoals je altijd doet en wil je anders doen nu dan anders zou je eigenlijk eerst je normale gang van zaken moeten veranderen dan zou dit tijdens het broedseizoen ook moeten kunnen. mooi voorbeeld: veel parkieten kwekers waarvan de parkieten het hele jaar door in het broedhok zitten snachts kijken het hele jaar door in het nestkast zodat de parkieten hier ook aan gewend zijn. en als je heel vaak bij je vogels bent raken ze aan je gewend en kunnen ze een heleboel hebben.

          mvg Ben
          Groeten, Ben

          Opmerking


          • #6
            Hallo Gerrit!
            Zonder problemen kan je de voliere gewoon schoonmaken zoals gebruikelijk.
            Uiteindelijk worden de broedkooien met broedende kanaries ook gewoon elke week schoongemaakt.
            De kanarienesten moet je altijd zo weinig mogelijk storen en er niet te lang in de buurt blijven. Dat wordt als dreigend gevaar gezien en maakt de vogeltjes
            onrustig.
            Goed seizoen toegewenst!
            Vr.groeten van
            Antoni





            homepage:
            http://home.tiscali.nl/kunstantonih/

            Opmerking


            • #7
              Hallo Gerrit,
              gewoon doen hoor.
              ook bij mij zijn de kanaries aan het broeden.
              er zit er zelfs een op de grond buiten achter een plank
              en als het regent blijf hij zelfs nog zitten.
              ook geef ik daar de plantjes van wat er nog over is water
              omdat de kanaries nog al de plantjes op eten.
              groetjes petra.

              Opmerking


              • #8
                Broedende kanarie's in de voliere

                Beste vogelvrienden,

                Bedankt voor al jullie reactie's.
                Ik ga nu met een gerust hart door zoals ik gewend was om te doen.

                Bedankt.

                Groetjes
                Gerrit

                Opmerking

                Working...
                X