Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Valkparkieten

Collapse
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Toon
Clear All
new posts

  • Valkparkieten

    Hallo

    Ik heb 3 koppels valkparkieten maar er heeft zich maar 1 koppel gekoppelt.
    En die andere 2 mannen zitten ook achter dat vrouwje aan en nu gaat ze steets van het nest af.
    Kan ik nu het beste 1 koppel eruit pakken en apart zetten.
    Of moet ik alle koppels apart in een kooi zetten.

  • #2
    hoeveel broed blokken heb je er in hangen het beste is 5.
    normaal moet dit geen probleem zijn.
    ik heb ook 5 koppel bij elkaar in een kooi zitten op dit moment hebben er 3 koppels jongen en een koppel eitjes. oja hang de klokken op de zelfde hoogte.

    Opmerking


    • #3
      Valkparkieten

      Hallo Robert,
      Hang inderdaad altijd 1 of 2 blokken meer in je voliere dan dat je koppels hebt. De hoogte maakt naar mijn idee niet zo veel uit want in de natuur zitten ook niet alle vogels even hoog. Als dat dan niet helpt zou ik als ik jou was de mannen die het koppel of de pop storen appart zetten. Succes.
      Groet Goudvink.

      Opmerking


      • #4
        Hallo

        Ik wil die andre 2 koppels ook koppelen

        Opmerking


        • #5
          koppelen

          Hallo Robert,

          als je er ruimte voor heb plaats dan de andere vogels als paar in 2
          broedkooien laat ze er een week of 4 inzitten en doe ze dan weer in de grote vlucht en je hebt geen problemen meer.
          m.vr.gr. Harry
          m.vr.gr. Harry

          Opmerking


          • #6
            koppelen kan inderdaad in de broekooi perfect gebeuren. Mijn ervaring met het groepsgewijs houden van valkparkieten is dat dit doorgaans geen problemen oplevert met broeden. Ze doen het prima, misschien zelfs wel beter groepsgewijs. Let inderdaad wel even op dat ze voldoende ruimte hebben en voldoende nestgelegenheid, zelf deed ik altijd 2 broedblokken meer in de voliere.
            Wat een leuke hobby hebben wij toch!

            Opmerking


            • #7
              Hallo

              Bedank voor de tips.
              Maar hoe groot moeten die broed kooien minimaal zijn en als ik ze daar in zet kan ik dierek er een broedblok aan hangen

              Opmerking


              • #8
                Broedblokken valkparkiet.

                Hallo Robert,
                De broedblokken die ik voor mijn valkparkieten gebruik zijn van vurehout gemaakt en zijn 50 cm hoog en 30 cm X 30 cm bodem oppervlak met een invlieg gat van 7 cm. Deze heb ik zelf gemaakt. Je kunt ze ook in een dierenzaak kopen maar de blokken die ik daar vind voor de valkparkiet vind ik persoonlijk te klein. Bedenk wel dat een valkparkiet wel 8 a' 9 jonge per nest kunnen krijgen en die blijven ongeveer 2 1/2 a' 3 weken in de blok. Je snapt natuurlijk dat dan de blok snel vol is en misschien te klein Succes met je valkparkieten.
                Groet Goudvink

                Opmerking


                • #9
                  Hallo mijn Heren

                  Maar hoe groot moeten mijn broedkooien minimaal dan zijn voor de valkparkieten.

                  Opmerking


                  • #10
                    Ik heb met valken gebroed in broedkooien van 125x60x65
                    met het broedblok aan de buiten zijde
                    maar met nestjes van 7 stuks zit de broedkooi erg vol
                    Maar we hebben niet allemaal de ruimte om een aantal vluchtjes te plaatsen
                    Als de jonge vogels zelfstandig zijn wel laten uitvliegen in een volierre
                    worden ze sterker van

                    Veel succes met de kweek

                    Piet

                    Opmerking


                    • #11
                      Hallo

                      Ik heb een kooi op zolder staan die is 50x50x100 kan ik die ook gebruiken voor een 1 koppel valken en de blok aan de buiten kant hangen.

                      Opmerking

                      Working...
                      X