Mededeling

Collapse
No announcement yet.

wratten?

Collapse
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Toon
Clear All
new posts

  • wratten?

    Ik heb twee goudvinkpoppen die in de mondhoek aan de ene kant een soort van wratje hebben er groeit ook geen bevedering.Wat zou dit zijn en hoe is dit te behandelen.De vogels lijken er geen last van te hebben.Het is zover ik akn zien niet het Geel van de duiven want de wratjes zijn grijs van kleur en de bek is mooi van kleur.
    B.V.B.D. Ron.

  • #2
    wratten

    probeer eerst met olie dit aan te tippen, of een druppeltje tegenkeelmijt erop druppelen. Als dit niet helpt dan kan het ook leverkanker zijn. Dit verschijnsel doet zich ook voor bij kortstaartpapegaaiamadinen, dit is meestal bij deze soort deze ziekte. Dit komt omdat er bij deze soorten erg veel inteelt is, daardoor ontstaan deze leverziekte.

    Opmerking


    • #3
      wratten

      Laat wel weten als er iets geholpen heeft.
      Daar is dit forum voor.

      Opmerking


      • #4
        Dat is goed.Bedankt

        Opmerking


        • #5
          wratten ?

          Ik heb met ivomecoplossing de mondhoeken aangesmeerd een keer of 3 nu.
          Het lijkt of de plekken groter worden en het lijken nu echt wratten.Het zijn nu kale plekken(grijze huid) licht gerimpeld.Wat nu.?

          Opmerking


          • #6
            wratten

            hebben je vogels een vergrote- of donkere lever? zo ja dan vrees is het ergste. Dan zal het waarschijnlijk, hetgene zijn wat ik je al verteld heb. Maar naar een vogelarts kan natuurlijk ook geen kwaat.

            Opmerking


            • #7
              Wratten?

              Hallo,
              Zit het echt in de mondhoek of is het misschien een neusgat?
              Ik het een keer een kanarie gehad met een verstopt neusgat. Dit gaf dezelfde verschijnselen. Alle veren verdwenen op die plaats en er onstond een kale bult. Dit is door mij behandeld door zacht over het neusgat te vrijven vanaf de snavel naar de bovenkant van de kop en dan voorzichtig vanaf de bovenkant van de kop zacht te duwen. Na enkele dagen kwam er toen een grote prop uit ter grote van een tarwekorrel. Omdat dit zich herhaalde is dit vervolgens behandeld met "trekzalf" (Bij drogist verkrijgbaar). Na enkele keren leegmaken van het inmiddels uitgelubberde neusgat bleef het weg. Nu na een keer door de rui te zijn geweest zie je er vrijwel niets meer van. Het is echter nooit helemaal goed gekomen, maar het betreffende popje heeft al weer diverse nesten grootgebracht.
              Ik weet natuurlijk niet of dit het is, maar misschien heb je er wel wat aan of anders misschien iemand anders.
              Succes

              Opmerking

              Working...
              X