PDA

Bekijk Volledige Versie : Vogelsoort

epiduro
01-04-2007, 22:27
Wie kan mij wat meer vertellen over deze vogel (naam/geslacht). Het schijnt een mutatievorm te zijn (kleur snavel is anders). Ik heb me laten vertellen dat het een afrikaanse bergastrilde is. In dat geval weet ik niet welke ondersoort het is.

http://home.kpnplanet.nl/~a.v.d.berg-a0s@kpnplanet.nl/images/astrilde.jpg

Bvd. Epiduro

Ton Koek
02-04-2007, 00:34
Het is zeker geen bergastrilde.
Het lijkt op een napoleonnetje, maar het kan ook een pop van een puntastrilde zijn, de foto is net niet duidelijk genoeg om het met zekerheid te zeggen. Zit er geel in de schouders?

Birdfarm
02-04-2007, 06:33
Napoleonnetje of de teugelastrilde en dan de geelsnavel mutant.
Bergastrilde zeker niet, in mijn opinie ook geen pop puntastrilde ivm de houding van de vogel en de donkere staart.

Greetzzz

HansvdWeerdhof
02-04-2007, 10:55
't is geen erg beste foto qua belichting, maarik ben er vrijwel zeker van dat het een oranjesnavel mutant van het napoleonnetje is, heel misschien zou het een oranjesnavel st helena fazantje kunnen zijn, maar zeker geen teugel astrilde want dan had er ook oranje/geel op de vleugels zichtbaar moeten zijn

epiduro
02-04-2007, 18:50
Ik heb wat nieuwe foto's gemaakt. Deze kan je bekijken door op de volgende link te klikken.

http://home.kpnplanet.nl/~a.v.d.berg-a0s@kpnplanet.nl/

Hier zijn de foto's wat groter en misschien ook wat duidelijker!

Alvast bedankt voor jullie reactie's!

Leon

HansvdWeerdhof
02-04-2007, 21:08
oranjesnavel napoleonnetje !

epiduro
02-04-2007, 21:22
Dank Hans,

en zou je ook wat over het geslacht durven zeggen?

En is het zo dat de kleur van de oogstreep minder intensief is omdat het hier een mutatie betreft?

Nogmaals dank,

Leon

Ton Koek
02-04-2007, 22:24
Dat zijn wèl superfoto's, mooi!
Als ik mag gokken, zoveel kleur op de stuit, een man. Leuk dat dat ook gereduceerd is naar oranjegeel.

epiduro
03-04-2007, 21:19
Dank Ton, voor je reactie. Ikzelf dacht eerst dat het een pop was maar waarschijnlijk heb jij gelijk. Nu nog een pop vinden!

Gr. Leon