Mededeling

Collapse
No announcement yet.

witwangmaskeramadine

Collapse
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Toon
Clear All
new posts

  • witwangmaskeramadine

    Ik zag net en koppel witwangmaskeramadines aangeboden op marktplaats,iemand ooit deze gezien?
    Leken mij bastaarden,maar kan mij vergissen.
    Kingfisher
    Mvg,
    Kingfisher.

  • #2
    Dit is zeer zeker geen bastaard. Deze soort bestaat echt: Poephila personata leucotis en zoals de latijnse naam al suggereert is het een ondersoort van de gewone maskeramadine. Het is een zeer zeldzame soort in gevangenschap in Europa, slecht een handjevol kwekers heeft ze.

    Opmerking


    • #3
      Stefan
      Je meent de Witoor maskeramadine.
      Maar de vogel op marktplaats is de Witwang mees astrilde.Nescharis capistrata,Als we het goed gezien hebben.
      Ger.

      Opmerking


      • #4
        Ik bedoel inderdaad de witoor maskeramadine, maar op marktplaats staan ze als wit wang maskeramedine te koop (dus als je op 1 van die woorden zoekt dan kun je de advertentie vinden).

        Opmerking


        • #5
          Ik heb ze in het echt wel een paar keer gezien, maar de foto's die bij de advertentie staan zijn op mijn scherm slecht zichtbaar. De ene foto is wat donker, en de andere is veel te donker en niet scherp.
          Maar gezien de vorm van de koptekening heb ik wat twijfel over de raszuiverheid, maar ik zei al ik kan de foto's niet echt duidelijk zien.
          kijk hier ook eens: http://zebraforum.tropenkweker.nl/

          Opmerking


          • #6
            dit zijn geen witoormaskeramadine
            want ze hebben geen zwart broek vergelijk maar met fotos op het internet
            lijk mij kruising met bichenow of iets dergelijks

            groeten

            Opmerking


            • #7
              Dit zijn ze in ieder geval wel

              kijk hier ook eens: http://zebraforum.tropenkweker.nl/

              Opmerking


              • #8
                Koptekening lijkt inderdaad wel erg veel af te wijken van de vogels op marktplaats. Ook de broektekening is anders...

                Opmerking

                Working...
                X