Mededeling

Collapse
No announcement yet.

binsenastrilde

Collapse
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Toon
Clear All
new posts

  • binsenastrilde

    Heb een koppel binsen aangeschaft en inmiddels een nestje van 5 jongen die vandaag zijn uitgevlogen. De ouders zijn wildkleur maar nu is het zo dat er 3 jongen zijn met een afwijkende kleur en 2 wat wildkleur lijkt.
    De afwijkende jongen zijn creme/beige, zoiets als een isabel spitsstaart en de andere 2 grijs/groen.
    Heeft iemand hier ervaring mee en weet welke kleurslag dit is?
    Heb gelezen dat er pastel en isabel bestaan?

    Graag uw reactie!
    B.v.d.

    Natuurbroed

  • #2
    ik heb alleen maar ervaringen met wildkleuren dus wat dit wordt wet ik niet maar ik zou zo zeggen laat je verrassen als ze op kleur komen noteer wel even de ringnr voor je zelf zodat je weet welke wat is/was en welke of de afwijkende kleur krijgt.
    Henk Dijkkamp

    Ik weet niet alles maar doe mijn best.

    Opmerking


    • #3
      foto binsen

      Probeer even een foto te paatsen van 2 jongen naast elkaar dan zie je het verschil in kleur duidelijk. Zou dus graag de kleurslag willen weten!
      Pastel, isabel oid.
      Bijgevoegde Bestanden

      Opmerking


      • #4
        Het zijn "isabellen" die ook wel eens "bruin" genoemd worden, de beste naam zou overigens "cinnamon" zijn.
        De stuiten zijn ook wat lichter dan die rechtse vogel, da's een wildkleur, er zou wel "oranjesnavel" in kunnen zitten, maar dat is voor mij op de foto niet echt goed te zien. Ik denk overigens niet dat ze oranjesnavel zijn, want een cinnamon heeft ook een iets lichtere masker en stuitkleur dan een wildkleur.

        Als de linkse twee inderdaad "cinnamon" jongen zijn dan zijn het poppen en is de vader split voor cinnamon, de moeder is gewoon wildkleur dan weet je dat ook weer.
        Als het oranjesnavels worden dan zijn beide ouders split voor oranjesnavel.
        kijk hier ook eens: http://zebraforum.tropenkweker.nl/

        Opmerking


        • #5
          Da's helder! Bedankt voor de reactie.

          Natuurbroed.

          Opmerking

          Working...
          X