PDA

Bekijk Volledige Versie : Kwekerlijst

ut huismusje
30-03-2007, 14:28
Hoi Vogelvrienden,

Ik vind het fijn dat er een kwekerslijst in de maak is, vooral nu de in- en export definitief per 1 juli 2007 wordt stopgezet. ( www.kwekerslijst.nl):)

Nadat wij onze nieuwe (tweede) voliére gebouwd hadden, hebben we verschillende onderling verdraagzame soorten vogels aangeschaft.
Helaas hebben we een fout gemaakt en van ieder soort maar één koppel gekocht, dit zullen we dus nooit meer doen!:confused:
Nu een jaar later hebben we van verschillende soorten alleen nog maar één man of pop zitten. We hebben al verschillende kwekers geholpen door onze losse vogels te verkopen. Partners hiervoor waren er niet of zelden te vinden en de prijzen zijn ontzettend duur geworden.
Helaas wordt onze voliére hierdoor alleen maar leger.:eek:
en krijgen onze kanaries weer de overhand, wat we eigenlijk niet willen!

Momenteel willen kwekers van verschillende vogelsoorten alleen nog maar ruilen i.v.m. bloedverversing en niet meer verkopen.:(
Wij zullen dus bepaalde vogels nooit meer kunnen kopen, die we een jaar geleden nog in onze voliére hadden. Zeer jammer!

Graag zou ik in contact komen met kwekers waar we eventueel de vogelsoorten kunnen kopen na het kweekseizoen, waar onze belangstelling naar uit gaat:
Goudbuikjes (Amandava Subflava), Bruinrug-Goudmussen (Passer luteus), Vale Woestijnvink (Rhodopechys obsoleta), Himalaya-Groenling (Carduelis spinoides), Magelaansijzen (Carduelis magellanica), Zwartkopnonnen (Lonchura (malacca) atricappilla).

Hopelijk zijn er kwekers die ons graag willen helpen hiermee
Alvast bedankt!
Groetjes ut huismusje

PS. bij de Europese Cultuurvogels wordt dit ook vermeld met andere soorten.

Ton Koek
30-03-2007, 16:08
Zodra ik weer jonge goudmussen heb, zal ik contact opnemen. Het koppel begint al broedrijp te worden.
Voor goudbuikjes verwijs ik je naar, en eventueel lid te worden van, de SCAP (www.scapnl.com) Er is al een soort wachtlijst voor goudbuikjes aan het ontstaan. Ook mijn (eventuele) jongen zal ik eerst daar aanbieden.

ut huismusje
31-03-2007, 23:45
Hoi Ton,

Alvast bedankt voor het aanbod om je te melden als je jonge bruinrugmussen hebt gekweekt. Jammer dat dit niet lukt met de goudbuikjes.

Als ik lid wordt van de scap (Afrikaanse prachtvinken), doe ik dit alleen voor de goudbuikjes, omdat mijn andere vogels hier niet bijhoren.
Helaas moet ik me dan bij meerdere clubs me aanmelden, wat volgens mij niet bevorderlijk is. (Wevers en Mussen, Amerikaanse sijzen etc.)

Waarom komt er niet een 'club', waar je al je jonge vogels die je wilt verkopen kunt inschrijven en waar vogelzoekers zich kunnen aanmelden om die jonge vogels te kopen.:)
Misschien kan zo dan ook de prijs 'normaal' blijven.

Ton, alvast bedankt
Groetjes ut huismusje

Henk3
01-04-2007, 08:45
Je kunt je vogels toch ook voor een normale prijs op vogelmarktplaats te koop zetten? Dat heb je volgens mij zelf wel een beetje in de hand.

Mirjam
01-04-2007, 09:23
Hallo,
Wat zijn normale prijzen??
De prijzen rijzen nu de pan uit en je kunt bieden vanaf.......op vogelmarktplaats.
Het is helemaal niet nodig want goudbuikjes zijn er echt genoeg en bv vuurvinkjes ook.Ik ken toevallig een kweker die al van 2 koppels goudbuikjes totaal 12 jongen heeft!!
En mijn vuurvinkjes zijn ook al aan het broeden!!

Zou het niet handig zijn om hier te vertellen welke vogels je hebt of kweekt???
Misschien kunnen we elkaar zo helpen??
Groetjes,Mirjam

Ton Koek
01-04-2007, 10:50
Het is inderdaad een nadeel dat je bij meer speciaalclubs moet zijn, dat heb ik zelf ook. Als ik het goed doe zou ik bij 6 clubs lid moeten zijn. Sommige soorten passen bij geen een spec. club, of die soorten behouden blijven vraag ik me af.

Wat de prijzen betreft, ook vogelmarktplaats is al kapot gemaakt door de figuren die zwart in vogels handelen, handelaren durf ik ze niet eens te noemen. Geld maakt meer kapot dan je lief is, kennelijk. Misschien is het een oplossing als heel veel bezoekers deze figuren aan de belasting melden?

Mijn mening: alleen als heel veel mensen gaan samenwerken hebben we over tien jaar nog tropische vogels in avicultuur.
De SCAP is al bezig met een soort eigen vogelmarktplaats, alleen voor leden. Misschien een oplossing, alleen aan prijsafspraken zijn we helaas nog lang niet toe.

Goh wat somber op de vroege morgen... ik ga gauw even de volière in. :)