Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Wanneer vogels in de buitenvoliere?

Collapse
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Toon
Clear All
new posts

  • Wanneer vogels in de buitenvoliere?

    Ik heb een paar weken geleden enkele europese vogels bij een kweker uit een buitenvoliere gekocht voor mijn buitenvoliere. Deze was nog niet op orde en daarom heb ik de vogels nu op mijn vogelkamer binnenshuis geplaatst. ( Temperatuur 22 a 23 graden) Mijn vraag is wanneer en vooral bij welke temperatuur kan ik ze het beste in de buitenvolier doen? Graag reaktie van ervaren vogelliefhebbers. Bedankt

  • #2
    Als ze nu zo warm zitten zou de ik de overgang geleidelijk doen, in een week of zo. Eerst naar een minder warme, dan naar een onverwarmde ruimte binnen en pas dan naar buiten. Uiteraard alleen als het weer een beetje mooi blijft.
    Als je een nachthok hebt waar ook je voer en water staat kun je ze ook een paar dagen daarin houden, dan wennen ze ook wel.
    Groet Ton,
    www.allevogels.nl

    Opmerking


    • #3
      Ik zou ze naar buiten doen als het snachts 8 graden is.

      Groet Fedor.

      Opmerking


      • #4
        s'morgens doen!

        Yuppie doe de vogels s'morgens naar de voliere dan hebben ze de hele dag om het voedsel te vinden en slaapplaatsen te zoeken.Het is nu de beste temperatuur zolang ze geen nachtvorst melden kun je ze naar buiten doen.Als je een nachthok er bij hebt met een luikje zou ik het op een dag doen dat je vrij hebt kun je een paar keer kijken of ze naar binnen gaan en daar het voedsel vinden veel plezier met je nieuwe voliere en vogels vrg Rob.

        Opmerking


        • #5
          Als je een nachthok hebt en binnen voert gooi dan voor de zekerheid een paar handen voer in de voliere en plaats een bak water op de grond houd ze goed in de gaten het beste in het weekend. groeten eddie

          Opmerking


          • #6
            Wanneer vogels naar buiten

            Hallo Winterkoning

            Het gaat om de volgende vogelsoorten, Groenlingen, barmsijsjes, vinken,Mexicaanse roodmus, Amerikaanse baardsijsen Mozambique sijsjes.
            De vogels zijn in deze kamer met 22 graden gekomen omdat ik hier Gould amadines houd. Verder mijn voliere staat op het oosten, krijgt hier wel wat zon, ziit een nachthok bij in de schuur, onverwarmd.Buitenvoliere is overdekt met golfplaat Achterkant staat de schuur tegenaan en een zijkant zit dicht door de schuttig met de buren Ik hoop dat zo al je vragen beantwoord zijn. Ik wil gewoon zeker zijn van mijn zaak. De temperaturen overdag zal geen probleem zijn maar .s nachts? In ieder geval toch nog graag even je reaktie. Bedankt

            Opmerking


            • #7
              de vogels moet je eigelijk een week in de schuur of het nachthok zetten. dan zitten ze beschut en kunnen ze rustig wennen aan de temperatuurs verandering

              Opmerking


              • #8
                Wanneer vogels in buitenvoliere

                Bedankt voor jullie advies. Ga ze morgen in het nachthok zetten en observeer dan wel hoe het gaat. Vogels zijn allemaal in topconditie

                Opmerking


                • #9
                  Wanneer vogels in buitenvoliere

                  Ik heb mijn vogels nu 2 dagen buiten zitten en het gaat prima. Ze zien er goed uit. In het nachthok los gelaten en ze vliegen zelf naar de buitenvoliere en ,s nachts weer in het nachthok. Ze waren er aan toe. DE vogels zijn nu zoals ze moeten zijn.

                  Opmerking


                  • #10
                    Mooi zo, nu maar genieten!
                    Groet Ton,
                    www.allevogels.nl

                    Opmerking


                    • #11
                      Het weer werkt wel mee!
                      Ik moet nog een beetje verven en dan gaan de jonge timbrado's
                      ook naar buiten.
                      Vr.groeten van
                      Antoni





                      homepage:
                      http://home.tiscali.nl/kunstantonih/

                      Opmerking

                      Working...
                      X