Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Onbevruchte eieren? oorzaak man of pop

Collapse
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Toon
Clear All
new posts

  • Onbevruchte eieren? oorzaak man of pop

    NAV het artikel in 'onze vogels':
    Hierin staat dat je aan eieren kunt zien of de man of de pop de schuldige is aan onbevruchte eieren. Als de pop onvruchtbaar is zie je (als je het eitje voorzichtig openbreekt) op de dooier geen kiemschijf (witachtig schijfje) drijven.

    Ik neem aan dat dit aan een eitje dat 2 weken bebroed is te zien moet zijn. Of moet je de eitjes openbreken als je op dag 6 ze leeg schouwt?

    Soms als je een onbevrucht eitje losbreekt zit er een bruine smurrie in, betekend dat dat de vrucht in een vroeg stadium is afgestorven???

  • #2
    Onbevruchte eieren?

    Hoi Nico,

    Zie hier: http://www.vogelcafe.nl/showthread.php?t=311

    In overige berichten heeft dhr. L. Polane al eens een mooi stukje geschreven.
    Vriendelijke groeten,
    Henk3.

    Mijn website:

    Http://www.hobbyennatuurfotografie.nl

    Opmerking


    • #3
      onbevruchte eieren.

      Het laatste stukje en reactie in het vorige item van Louis Polane was leuk:weinig mensen hebben last van onbevruchte eieren.Dit lijkt ook een beetje op:ik heb nooit geen bloedluis.
      Dat kan men in ieder geval dit jaar niet roepen.Mijn club genoten in Nederland barsten van de onbevruchte eieren en de eerste ronde was ronduit slecht te noemen.
      Bij mijn Duitse vereniging was het nog erger.De voorzitter was begonnen met de kweek en van de 10 koppels had hij maar 1 zebravinken jong.Alles was onbevrucht.
      Zelf mag ik zeker niet klagen,maar toch ook veel schier.Drie zebravinken van 3 maanden oud en voor de rest met de kanaries in de eerste ronde veel nestjes van 2.Van de 5 eieren 3 onbevrucht is ook ongewoon.
      Volgens mij zijn het duidelijk de weersinvloeden van afgelopen winter.Dit was echt geen winter te noemen.
      Natuurlijk speelt bij mij dan ook het al eerder genoemde emigratie probleem van Nederland naar Tsjechie.De vogels lijken zich er goed doorheen geslagen te hebben.

      Opmerking


      • #4
        Oorspronkelijk geplaatst door Henk3
        Hoi Nico,

        Zie hier: http://www.vogelcafe.nl/showthread.php?t=311

        In overige berichten heeft dhr. L. Polane al eens een mooi stukje geschreven.
        bedankt, zal mijn vragen daar verder stellen, deze kan dus op slot....

        Opmerking


        • #5
          Vriendelijke groeten,
          Henk3.

          Mijn website:

          Http://www.hobbyennatuurfotografie.nl

          Opmerking

          Working...
          X