PDA

Bekijk Volledige Versie : Japanse meeuw met opgezwollen buik

Riku
20-03-2007, 22:53
Beste,

Sinds kort heb ik bij mijn japanse meeuw van 3 jaar oud een opgezwollen buik opgemerkt. Alsook heb ik gemerkt dat hij moeilijkheden heeft bij het ontlasten ( deze blijft namelijk frequent aan zijn achterste hangen ). Zijn buikje is ook een beetje kaal geworden. Ondanks deze problemen voelt hij zich blijkbaar nog goed.

Zijn voeding: tropisch zaad, af en toe een slaatje, appeltje, boterham ( misschien mag hij dit niet eten? ), een trosje girst. Dat is het zowat.

Heeft iemand een idee wat dit misschien zou kunnen zijn, en hoe ik dit eventueel kan oplossen?
Veel kennis heb ik niet van vogels, dus als je meer informatie nodig hebt vraag maar.

Alvast bedankt,

mvg

Hans de Vries
20-03-2007, 23:07
Lijkt me duidelijk een geval van verkeerde voeding.
De mest blijft aan de veren plakken omdat het vliesje, dat normaal om de mest zit, ontbreekt. Dat duidt meestal op een storing in het verteringsproces.
Zet de vogel eens een dag of tien op zaad en een beetje droog eivoer. Dat wil wel eens helpen. Succes.

Verder zou ik hem in de toekomst sowieso geen sla verstrekken. Een klein stukje appel en een stukje oud brood kan geen kwaad. Zorg wel dat het schimmelvrij blijft en dat de vogel niet op z'n eten kan kakken!