Mededeling

Collapse
No announcement yet.

hoe kan ik dat zien

Collapse
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Toon
Clear All
new posts

  • hoe kan ik dat zien

    wie kan mij vertellen hoe ik kan zien wat een pop of een man is
    ik ben pas begonnen met personata,s ik zie geen verschil tussen een man of een pop het zal wel aan mij leggen wie help mij die te kunnen zien of wat anders m v g v rijk janssen

  • #2
    Het is nauwelijks te zien aan de buitenkant.
    Vaak zitten mannen iets meer rechtop dan poppen en vaak hebben mannetjes een iets bredere snavel, maar dat gaat niet altijd op.
    Bij volwassen vogels kun je het wel voelen d.m.v. de zogenaamde bekkentest.
    Je neemt daarvoor een vogel in de hand en je voelt voorzichtig op de buik of je de bekkenbotjes voelt.
    Als die naar buiten wijzen (een beetje) is het zeer waarschijnlijk een pop. Wijzen ze recht naar achteren zonder verbreding dan zal het een man zijn.
    De popjes hebben een breed uitlopend bekken omdat daar de eieren doorheen moeten.
    Soms is het handig om dit eerst een keer af te kijken van een ervaren kweker, misschien bij je vogelvereniging?
    Groet Ton,
    www.allevogels.nl

    Opmerking


    • #3

      Opmerking


      • #4
        sluit me bijna aan bij Wessel alleen voorwat betreft het pendellen heb ik dan toch een hogere score als hij met zijn langere ervaring(ik zit op 70 tot 80% goed)


        voor het geval je met en krant verder wilt je kunt hem ook op een door de weekse krant zetten en dan aansteken als de vogel weg vliegt is het een pop als die blijft zitten een man(de klootzak)


        maar wat wel staat als een huis is dat het moeilijk blijft om het verschil te zien en ja om 15,-- euro voor dna te betalen voor een vogel van 20/25 euro ja dat is een keus die een ieder zelf moet maken ik hou het dan wel bij pendelen en/of laat het over aan de kopende partij
        Henk Dijkkamp

        Ik weet niet alles maar doe mijn best.

        Opmerking


        • #5

          Opmerking

          Working...
          X