PDA

Bekijk Volledige Versie : airco binnenverblijf

kingfisher
14-03-2007, 19:27
Ik loop te denken over een airco in mijn kweekkamer binnenshuis.
is er iemand die hier ervaring mee heeft of die zegt van doe het niet of wel/voordelen /nadelen.
"s zomers kan het bij mij in de kamer oplopen tot 35 graden ,ook door een plat dak en ik zie toch wel dat sommige vogels het er moeilijk mee hebben(ik trouwens ook):D
Dus wie heeft er een idee?
Mvg,
Kingfisher

RobK
14-03-2007, 20:26
Sinds twee jaar heb ik de vogels (kanaries) in een huisje in de tuin. Afmetingen 5 x 3 meter met een plat dak, zwart asfaltpapier. In de zomer wordt het daarin ook zomaar een graad of 35. Vanaf de eerste zomer heb ik daar een airco ingehangen. Het buitendeel op het dak van de schuur, het binnendeel in het vogelhuisje. Het een en ander is te bedienen middels een afstandbediening. Hij kan koelen, verwarmen en ventileren. Het apparaat haalt ook nogal wat stof uit de lucht. In de ruitijd is het wel verstandig om een extra filter te gebruiken. Dit bestaat bij mij uit een stuk filterdeken van een afzuigkap bijvoorbeeld. Van zo'n deken knip ik een passend stuk af en dat leg ik over de kap waar het apparaat de lucht aanzuigt.

Zomers laat ik het apparaat koelen tot een graad of 23-24.
In de winter laat ik hem verwarmen tot de temperatuur die ik passend vind voor de vogels op dat moment.

De vogels en ik varen er wel bij.

Via Marktplaats kom je vaak de goedkopere adressen tegen (ook nieuw). Kwaliteit is bij mij wel vóór gegaan.

Groet,

Rob.

kingfisher
14-03-2007, 21:22
Aan wat voor type moet ik denken ,ik heb er verder helemaal geen sjoege van?ongeveer 18 m3
En in wat voor prijsklasse moet ik denken of laat ik het zo zeggen wat heb jij er ongeveer voor betaald.(brutaal hè;) .
Heb jij hem zelf geplaatst of laten doen,ik zit nl. met kunststof kozijnen .
Mvg,
Kingfisher

RobK
15-03-2007, 01:03
Naar het type zou ik morgen eens moeten kijken. Deze was (is) geschikt voor 80 m3. Wel veel te veel (5 x 3 x 2,20 = 33m3) maar beter teveel dan knoeien met een apparaat die het eigenlijk maar net aan kan.
Als ik het nog goed weet dan heeft deze ruim € 400 gekost, het adres was via Marktplaats. Samen met een handige kennis heb ik hem geplaatst (staat trouwens helemaal los van je kozijnen). Als je wil mag je wel eens komen koekeloeren. Maar eigenlijk kan je bij iedereen die een "split-airco" heeft de zaak bekijken. Mocht je vogelhuisje inderdaad 18m3 zijn zou je kunnen kijken of je voldoende hebt aan een mobiele airco (meestal tegen de zomertijd weer verkrijgbaar bij Blokker e.d.)

Groet,

Rob.

kingfisher
15-03-2007, 21:09
Hallo Rob,
bedankt voor de tips ,ik ga eens kijken wat ik ermee kan doen,ik ga eerst eens van het voorjaar een nieuwe vloer leggen en de kooien anders plaatsen zodat ik wat meer ruimte krijg(hoop dat mijn vrouw dit niet leest:eek: ).
En dan ga ik er mee aan de slag.
Mvg,
kingfisher

H@ns
19-03-2007, 14:17
Mischien is het verstandig om ook de kosten van electra bij de afweging mee te laten tellen omdat die aardig op kunnen lopen bij een airco.