Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Aymara's

Collapse
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Toon
Clear All
new posts

  • Aymara's

    Ik ben in het bezit van drie stellen Aymara's, Maar omdat het geslachtsverschil heel moeilijk te zien is vraag ik mij af, of ik de zes vogels in 1 vlucht kan plaatsen, met nestkasten, zodat ze zelf een partner kunnen zoeken. Wie heeft hiermee ervaring?

  • #2
    Over koloniebroed kan ik niets vinden, wel iets over het verschil tussen man en pop. Misschien heb je er iets aan.

    De snavel van de man is wat forser en ook wat bleker dan bij de pop.

    De poten van de man zijn meer vleeskleurig dan die van de pop. Bij de pop zijn de poten donkerder.

    Het grijs op de borst heeft bij de man een blauwe glans. Bij de pop is dit meer vaalgrijs.

    De man heeft een wat plattere kop dan de pop.

    Ook loopt het donkergrijs van de kop in de nek wat meer naar achter bij de man en is ook wat donkerder van kleur dan bij de pop.
    Groet Ton,
    www.allevogels.nl

    Opmerking


    • #3
      aymara

      hallo jannie,ik heb ook aymaraparkieten,wat het verschil betreft,sluit ik me aan
      wat ton zegd,[ook de wang vlekken zijn witter]maar ook ik zit weleens mis.
      wat koloniebroed betreft,heb ik er geen positive ervaring mee,kweek ze daarom in broedkooien,het kan zijn dat koloniebroed in een voliere wel kan,als ze genoeg ruimte hebben.
      gr richard

      Opmerking


      • #4
        koloniebroed

        Ik heb een keer gezien dat iemand koloniebroed deed met aymaras maar de resultaten waren niet al te goed.

        om te laten koppelen kun je ze wel bij elkaar zetten in een ruime kooi. merk de vogels (kleurknijpring) en kijk welke vogels regelmatig bij elkaar zitten. dit zullen dan vaak koppels worden.

        groetjes egon

        Opmerking

        Working...
        X