Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Even voorstellen

Collapse
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Toon
Clear All
new posts

  • Even voorstellen

    Hallo ik ben Gundi, 54 jaar en woon in Tilburg. Ik heb deze website deze week ontdekt en vond veel interessante berichten. Reden om mij aan te melden om ervaring op te doen en om wederzijdse ervaringen uit te wisselen.

    Ik ben sinds 9 jaar weer in het bezit van vogels.
    Mijn vogels zitten in een buitenvoliere van 6x2x2 mtr met daaraan een binnenruimte van 3x2x2 mtr. In die ruimte is een binnenvlucht/nachthok van 1,50 l x 0,80 b x 2 h. Er staan 6 broedkooien die soms gebruikt worden om vogels apart te zetten of om te broeden.
    Er zit verlichting in die s'ochtends en s'avonds automatisch aan/uitgaat middels klokschakelaar.
    Er staat een olie-radiator in die bij kou de temperatuur op 9-10 graden houdt.

    De buitenvoliere is overdekt met transparante golfplaten en begroeid met struiken, coniferen, klimop, buxus en bamboe. Er zitten geen roesten in maar afgebroken boomtakken. Ook liggen er wat zgn rotsstenen in.
    Het regenwater dat via de goot naar beneden komt wordt door een pvc buis (met daarin gaatjes) opzij en achter door de voliere geleid zodat de struiken ook water krijgen
    Ik heb goulds, driekleurpapagaaiamandines, brilvogels, vuurvinken en blauwkopblauwfazantjes in de voliere. Ik verwacht binnenkort nog een koppel Bichenows en Maskeramadinen aan te schaffen. Misschien ook een koppel Diamantvinken maar daar ben ik nog niet aan uit.

    Ivm de begroeiing in de voliere weet ik van de meeste vogels niet waar ze nestelen en is het telkens een verassing wat er uitvliegt. Met uitzondering van de goulds die in nestkasten broeden. Ik ben geen lid van een vogelvereniging. Mijn vogels worden met gekleurde knijpringen geringd.

    Het is een heel verhaal geworden. Zijn er vragen of opmerkingen dan hoor ik het graag.

    Gundi

  • #2
    Welkom

    Welkom, en maak gebruik van de info.
    Probeer wel te ringen met vaste voetringen ivm betere controle van herkomst, leeftijd, etc. dus even lid worden dan ontvang je ook het maandblad en ook daar leer je weer van. Suc6

    Greetzzz

    Opmerking


    • #3
      Welkom Gundi

      Leuk jou hier ook te ontmoeten!!
      Met je vuurvinkman gaat het prima hoor!!
      Groetjes,Mirjam

      Opmerking


      • #4
        Hoi Mirjam,

        leuk om te horen dat hij het goed doet
        ben er afgelopen week in geslaagd om 2 van zijn broertjes te ruilen tegen 2 andere mannen.
        ik kan dit jaar met 3 koppels van start waarvan 1 koppel in de buitenvlucht met de andere 2 koppels brobeer ik het in de broedkooien (nog geen ervaring mee)

        succes met de kweek

        grt
        Gundi

        Opmerking

        Working...
        X