Mededeling

Collapse
No announcement yet.

wisselbroed met de five

Collapse
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Toon
Clear All
new posts

  • wisselbroed met de five

    Alle vogels heb ik voor de kweek op de broedkooien gezet.Hoofdzakelijk kleurkanaries,maar ook de nodige koppels postuur.
    Nu had ik gedacht dat ik 4 koppels five had zitten,bleek dat ik 2 poppen bij elkaar had en heb nu 6 poppen en 3 mannen.Voor kleur is dit perfekt voor wisselbroed.Ik heb geen ervaring met wisselbroed bij de five,maar weet dat er postuur soorten zijn waar het lastig bij gaat.Lizard is een probleem in ieder geval.De vogels zijn vrij monogaam ingesteld.
    Heeft iemand ervaring met wisselbroed van de five?

  • #2
    Wisselbroed Met Fife

    Ik heb er geen ervaring mee,maar zou toch gewoon doen als bij andere kanaries. Nooit moeilijkheden gehad bij de wisselbroed.
    Zodra de pop het nest bijna af heeft 's avonds de man er bij en 'smorgens
    weer weg.Blijven herhalen tot er 1 of 2 eitjes zijn.
    Succes!
    Vr.groeten van
    Antoni





    homepage:
    http://home.tiscali.nl/kunstantonih/

    Opmerking


    • #3
      wisselbroed met five

      Bedankt Toni.Ik doe het op deze manier en heb nagenoeg alles op eieren.Tot zover geen probleem,maar de toekomst zal uit moeten wijzen of de five pop ,net als bij kleurkanarie,de jongen alleen zal groot brengen.

      Opmerking


      • #4
        Hallo:

        Alhoewel ik geen kanariekweker ben:
        het is wel degelijk fife fancy zoals Anthony schreef en niet five (5) fancy.

        Wessel van der Veen.

        Opmerking


        • #5
          wisselbroed Fife

          hallo,

          De Fife is gewoon een heel makelijk vogeltje om mee te kweken. Het is dan ook geen enkel probleem om er wisselbroed mee te doen. Ik kweek er al enkele jaren vrij succesvol mee.

          gr Freddy

          Opmerking


          • #6
            wisselbroed met de fife