Mededeling

Collapse
No announcement yet.

lastige jong

Collapse
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Toon
Clear All
new posts

  • lastige jong

    Hallo allemaal
    ik heb een vraag?
    mijn dochter heeft een kopel zebravinken dat 1 jong heeft gehad en tijdens het opgroeien van het jong al weer eieren is gaan leggen nu zit het jong nog heel vaak op het nest maar trapt de jongen van dit nest dood wat kan ik nu het beste doen?
    Is het mogelijk dat ik het jong uitvang en in een kooitje aan het hok hangen zoals wel bij kanaries gebeurt.
    of moeten we jet jong bij de ouders laten hij eet nog niet zelf is nu 4 dagen uitgevlogen.
    er liggen nu al weer 2 jongen en nog 2 bevruchte eieren. en 1 dood
    wie weet er raad
    groeten wilfred

  • #2
    je kan proberen om er een extra nestkastje in te hangen zodat het jong een eigen kastje heeft.

    Opmerking


    • #3
      niet van elkaar scheiden, dan gaat het lastige jong zoiezo door, gewoon eitjes weghalen!

      Opmerking


      • #4
        Oorspronkelijk geplaatst door wilfred coljee
        Hallo allemaal
        ik heb een vraag?
        mijn dochter heeft een kopel zebravinken dat 1 jong heeft gehad en tijdens het opgroeien van het jong al weer eieren is gaan leggen nu zit het jong nog heel vaak op het nest maar trapt de jongen van dit nest dood wat kan ik nu het beste doen?
        Is het mogelijk dat ik het jong uitvang en in een kooitje aan het hok hangen zoals wel bij kanaries gebeurt.
        of moeten we jet jong bij de ouders laten hij eet nog niet zelf is nu 4 dagen uitgevlogen.
        er liggen nu al weer 2 jongen en nog 2 bevruchte eieren. en 1 dood
        wie weet er raad
        groeten wilfred
        In feite is je vraag het antwoord Wilfred.Precies handelen zoals bij kanaries en
        hopen,dat het goed gaat. Dat is de juiste aanpak.
        Dus gewoon je eigen intuitie volgen. Heb je een goed voerende man,dan zou je die ook samen met het jong in een kooi kunnen doen.Het jong evt.achter tralies.
        Succes toegewenst.
        Vr.groeten van
        Antoni





        homepage:
        http://home.tiscali.nl/kunstantonih/

        Opmerking

        Working...
        X