Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Beplanting voliere met goudvinken

Collapse
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Toon
Clear All
new posts

  • Beplanting voliere met goudvinken

    Hallo,

    ik heb een voliere van 3*2*2 met o.a. een koppel goudvinken. Deze voliere is beplant met een kleine wilg, een haagbeukje en op de grond gras en heide.
    Het valt me op dat de goudvinken de knoppen uit de wilg en de haagbeuk eten.
    Op zich heb ik daar geen moeite mee, maar graag zou ik wat groen overhouden in de zomer.
    Heeft iemand misschien een idee welke struik/boomsoort zich snel kan herstellen en dat er zodoende wat groen overblijft?
    Groeten,


    -J.J.-

  • #2
    hallo,
    beblanting bij goudvinken zal niet lang leven, maar toch is het mogelijk. algemeen geweten is dat goudvinken dol zijn op knopjes.
    als je toch belanting wil gebruik dan conifeer, opletten dit kan door de draad groeien, met regelmaat snoeien.
    als je nog vragen hebt mail naar flepke92@hotmail.com
    Ben Cretskens
    Appelvink

    Opmerking


    • #3
      Heeft iemand ervaring met bamboe in de voliere? Ik las ergens dat deze soort zich ook goed hield bij 'snoepers'
      Groeten,


      -J.J.-

      Opmerking


      • #4
        Ik heb bamboe, bij mij blijft het prima heel. Ik heb geen goudvinken, wel zitten er kanaries, goudmussen, en chinese groenlingen, die laten het met rust.
        Groet Ton,
        www.allevogels.nl

        Opmerking


        • #5
          ik ben weer wat wijzer; coniferen en bamboe moet dus wel kunnen.
          Bedankt voor de reacties.

          Mark
          Groeten,


          -J.J.-

          Opmerking


          • #6
            alle groenblijvende struiken kunnen in de voliere geplant worden van bijv coniferen zullen de vogels het jonge groen mischien wel af vreten maar voor de rest doen ze er niks aan
            de vlier is ook ideaal want die groeit zo snel dat ze de knoppen niet allemaal kunnen opvreten en het blad zich dus kan ontwikkelen

            Opmerking


            • #7
              beplanting

              Als je je voliere met goudvinken er in groen wild hebben en houden is buxxus een heel goede en sterke boom ook taxus is een goeie boom /struik hier voor
              bijde boom soorten zijn gemakkelijk in iedere hoogte te knippen, neem dan van de buxus wel de groot bladerige deze is goedkoper en probeer bij een boomkweker dit te kopen deze zijn vaak ook nog goedkoper dan in een tuincentrum. zelf heb ik deze bomen er ook in de voliere staan en ze blijven heel.

              veel succes

              Flip

              Opmerking


              • #8
                giftig

                Zover ik weet zijn buxus(blad) en taxus(besjes) giftig. Daarintegen heb ik bij meerdere goudvinkkwekers de taxus al wel in de voliere gezien. Ik denk dan ook dat de vogels wel weten wat ze wel en niet moeten eten. Ik heb het echter in de beplante voliere nooit aangedurft.

                Gr. Leon

                Opmerking


                • #9
                  giftig?

                  van de taxus zijn de bessen niet giftig maar wel de zaden die er inzitten ( merel en lijster eten er ook van in het wild) het blad van de buxus is volgens mij niet giftig ander zou ik onder tussen al geen putter meer over hebben die zijn nl de slopers en eters van het buxus blad (wellis waar in een andere vlucht)

                  Opmerking


                  • #10
                    Ton, ik had nog een vraagje over de bamboe:
                    Snoei jij de bamboe in de herfst/winter tot de grond toe af, of laat je het gewoon staan?
                    Groeten,


                    -J.J.-

                    Opmerking


                    • #11
                      Ik laat de bamboe gewoon staan. Afgelopen winter was zo zacht dat er helemaal niets is afgestorven.
                      Ik denk dat de plant zich zelf wel herstelt als het deze keer wel echt gaat vriezen.
                      Ik heb nu ook een papyrus staan, in een flinke emmer ingegraven. Ik ben heel benieuwd of en hoe die de winter doorkomt
                      Groet Ton,
                      www.allevogels.nl

                      Opmerking


                      • #12
                        Papyrus

                        Papyrus; dat is toch een soort van riet (dus 'natte voeten' en hoe hou je ze nat?).
                        Is dit ook bestand tegen jouw verschillende vogelsoorten (vraat)? Hoe groot is het ongeveer geworden?
                        Want als er nog wat meer plantensoorten in mijn voliere kunnen, hoe liever ik het zie. Verdere info hierover is welkom.
                        Groeten,


                        -J.J.-

                        Opmerking


                        • #13
                          Groet Ton,
                          www.allevogels.nl

                          Opmerking


                          • #14
                            Amigo de los Psittacidos

                            Look deep into nature and you will understand everything better

                            Opmerking


                            • #15
                              Zou graag ook wat buxus aanplanten in men voliere maar kun dit nu nog of is het wachten tot het voorjaar?

                              groeten

                              Opmerking

                              Working...
                              X