Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Nu de vinken al op nest.

Collapse
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Toon
Clear All
new posts

  • Nu de vinken al op nest.

    Zag vanavond de vink pop in een nestkorf draaien,dan toch ff kijken en ja hoor geen nestmateriaal nog verstrekt geen levend voer maar toch een bijna compleet nest.En de pop begint ook al dikker te worden zullen er nu al eieren komen dan is de natuur wel een maand te vroeg bij mij,voor mij een nieuw koppel.We zullen zien als er eieren zijn meld ik het wel groeten Rob.

  • #2

    Opmerking


    • #3
      kweekstel samenstellen is moeilijk.

      Ja Huismusje het over bekende van de vink is de moeilijkheid om een koppel samen te stellen.Je kunt bijna wel aannemen dat als het het eerste jaar niet lukt je ze rustig jaren kunt laten zitten en er niks gebeurd.Ben al 5 jaar aan het koppelen,vorig jaar eindelijk resultaat mijn man was bij alle poppen bedreven met balsen en het achterna zitten door de hele voliere.De eerste keer zou je zo de pop er uit halen maar bij de vinken hoort dit nu eenmaal zo.Heb eind vorig jaar alle vinken weggedaan om opnieuw te beginnen,wilde zeker 2 koppels aanschaffen om ze de keus te geven maar kon er pas een stel vergaren waar ik schik mee had,wat schets mijn verbazing ik heb de man nog steeds niet horen fluiten maar achter de pop aanzitten wel en dan nu op het nest.Huismusje ik heb er helaas geen over maar als ik jouw was zou ik er een koppel of een paar poppen bij doen.Doet zo'n koppel het eenmaal kun je er jaren mee vooruit,heb zelf aleens 6 jaar met een koppel gekweekt.Mijn volieres zijn kaal alleen de nestkasten krijgen groen om de vogels een beetje beschutting te geven.De eigenkweken hebben ook voorkeur wat de partner aangaat zal bij jou best eigenkweek kunnen zijn.Ik heb er sijzen en putters bij in zitten en de volieres zijn 2x3m.Is je man niet actief dan zou ik die vervangen omdat je popje wel wil vrg Rob.

      Opmerking


      • #4
        Hoi Rob,
        Alvast Bedankt, Ik denk dat ik zoek moet naar en nieuwe man. Ik heb hem nog nooit zien baltsen, dus hier zal toch wel het probleem liggen.
        Tot de volgende keer, Groetjes

        Opmerking


        • #5
          hopenlijk nu beter resultaat.

          Vink pop heeft 2 maal een nest met 2 eieren gehad,1e keer zag ik dat de man niet goed bevruchte 2e keer leek me dat wel het geval maar nee nog steeds geen jongen.Daar de pop bij iemand met veel kanaries is groot gebracht kan het zijn dat ze voedingstoffen in de eerste weken van haar leven te kort is gekomen.Nu er 4 eieren zijn heb ik toch meer hoop.Eindelijk weer een pop die legt en je hebt weer andere problemen wat is de hobby toch leuk om het maar weer op te lossen vrg Rob.
          Bijgevoegde Bestanden

          Opmerking


          • #6

            Opmerking


            • #7
              beter laat dan nooit

              Netjes gedaan om ze toch bij elkaar te laten bij mij zijn de eieren weer niet uitgekomen.Had het bericht nu pas gezien veel plezier met de jongen ze zijn vaak vlot zelfstandig groeten Rob.

              Opmerking

              Working...
              X