Mededeling

Collapse
No announcement yet.

diamantvink

Collapse
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Toon
Clear All
new posts

  • diamantvink

    hallo
    het is voor de eertse maal dat ik met de kweek begonnen ben van diamantvinken
    maar dat valt heel hard tegen.de man is veel te hevig vogens mij,het popje
    broed goed maar als het van het nest af komt word de man bijna zot,en het
    popje mag bijna niet eten en ik heb ook nog niet gezien dat de man het popje voedert.is het normaal dat de diamantvink zo hevig is als deze broeden!!
    nog even dit ik heb ook een diamantvink gehad met met een geschuurde krop.
    de krop was zo dik en vol met eten dat de vogel zijn kop niet meer kon naar
    beneden doen is ook overleden.is het bekent een geschuurde krop bij vogels!
    bij kippen komt zeer zeker voor.

  • #2
    Wat voor voer geef je? Geef je bijvoorbeeld levend voer.
    Als ze te veel dierlijke eiwitten krijgen kunnen ze te driftig worden.
    Groeten,

    Arjan

    Opmerking


    • #3
      Mineralen?

      He Alfons geef je de vogels ook mineralen en scherpe maagkiezel,liefst in apparte bakken.Van een geschuurde krop heb ik nog nooit gehoord lijkt me een raar gezicht.Bij mij bleven de mannen het broedseisoen de nesten uitbouwen,gaf daar ook de gelegenheid voor was met het ringen van de jongen niet altijd makkelijk deze uit de nesten te krijgen.Hebben ze genoeg beweging is bij hun zeer belangrijk ze vervetten heel snel,geef daarom ook andere zaadmengsels dan alleen tropen succes ermee Rob.

      Opmerking


      • #4
        diamantvink

        hallo rob

        mijn diamantvinken hebben een hok van 1,20 br 1,00 di 2,20 ho.er zit maar 1
        koppel in. ze krijgen mineralen grit,geen buffalowormen of pincies, gewoon
        zaadmengeling voor tropen!,ze krijgen ook zeer klein hoeveelheid slazaad,
        teunisbloem, weegbree, graszaad. ROB bedankt voor u reacie.

        Opmerking


        • #5

          Opmerking


          • #6

            Opmerking


            • #7
              vorige maand heb ik op de vogelbeurs in Tilburg een koppel diamantvinken gekocht
              ik heb ze daarna een maand in een broedkooi gezet
              vorige week mochten ze in de voliere.....dat was schrikken...ze waren moddervet en konden bijna niet vliegen
              nu na 1 1/2 week zijn ze al afgeslankt en begint de man te baltsen ben benieuwd wat het gaat worden
              nog niet gezien dat ze de andere vogels lastig vallen

              Opmerking

              Working...
              X