Mededeling

Collapse
No announcement yet.

grote saffraanvink

Collapse
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Toon
Clear All
new posts

  • grote saffraanvink

    hallo
    heeft er iemand ervaring met het kweken met grote saffraanvinken.ik kweek
    2 jaar met deze vinken maar ze nestellen pas september of oktober!!.
    mijn vinken zijn zeer agresief tegen elkaar en de man moet ik weg nemen als
    de jongen uit komen, want hij vermoord ze?.ik heb nochtans geen enkel onbe-
    vrucht ei gehad!!de pop heeft vorig jaar de man in het nestkastje vermoord.
    is het normaal dat deze saffraanvinken zo laat op het jaar beginnen met
    nestellen!! en zo agresief zijn?. alvast bedankt.

  • #2
    Saffraanvinken

    Mooie gele vogels zijn het maar pas op ze kunnen zeker zeer agressief tegenover elkaar zijn. Ruime vlucht is het beste denk ik. Ik heb ze gekweekt in een parkietenvlucht. Je moet ze zeker goed in de gaten houden, op een gegeven moment had de man die ik toen had de pop gemolesteerd. In de vrije natuur kunnen ze wegvliegen maar in een vlucht gaat zo'n man er net zo lang achteraan tot hij d'r te pakken heeft. Of het is dat de pop er dan nog niet helemaal aan toe is. Pas dus ook op met meelwormen voeren. Daar kunnen ze te driftig van worden. Observeren dus. Lukt het niet, dan gewoon weer bij elkaar vandaan. Of om te wennen hang je b.v. de man in een kanarie kooi er bij in de vlucht. Deze vogels zijn zeker de moeite waard.
    Vriendelijke groeten,
    Henk3.

    Mijn website:

    Http://www.hobbyennatuurfotografie.nl

    Opmerking


    • #3
      In beeld

      This is a Male Saffron Finch in the wild. Common on Hawai'i along the Kona Coast. Introduced in the 1960's. Native to South America. Song is composed of slur...
      Vriendelijke groeten,
      Henk3.

      Mijn website:

      Http://www.hobbyennatuurfotografie.nl

      Opmerking


      • #4
        Hallo Alfons, Mijn belangstelling in deze vogels werd gewekt toen ik met een paar andere vogels een safraanvink kreeg, een man een andere vogel ,een grijze met geel aan de vleugels zou de pop zijn.
        Na een paar dagen de vogels te hebben bestudeerd deed ik ze in een kooitje en hing ze in de volere om te laten wennen, toen ik na een paar uur terugkwam had hij de pop al zo gemolesteerd dat ze dood ging. Dus ja dit was een agresief kreng, en die heb ik nu apart zitten.
        Ik kreeg toch zin om met deze vogel te kweken en kon via via een stel bemachtigen, allebei geel, en prachtig.
        Die hebben ondertussen 5 jongen op stok en ik heb de man de pop weer zien bevliegen.
        Ze zijn helemaal niet agresief tegen elkaar en doen alles samen en voeren de jongen goed, wel zijn ze af en toe dominant tegen andere vogels bij het eten, zij willen de ruimte om rustig te eten. Dus niet alle zijn zo agresief, ik heb het getroffen en jij niet, Ze eten heel veel groenvoer, dat heb ik nog nooit gezien bij een vogel(maar ja ik kweekte astrilden)Gisteren zag ik dat een man roodmus ook een jong van de safraan vink voerde, interesant he?
        Heb je nog meer amerikaanse soorten, ik ben aan het overstappen daarop en alle info is welkom.
        groeten
        Mike

        Opmerking

        Working...
        X