Mededeling

Collapse
No announcement yet.

"Home Shield" Tegen bloedluis?

Collapse
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Toon
Clear All
new posts

  • "Home Shield" Tegen bloedluis?

    Hallo forumleden, zijn er leden die het poeder "Home Shield" gebruiken?
    Zo ja wat zijn jullie ervaringen?

    Ik wil dit evt. zelf ook preventief in de nesten tegen bloedluis gaan gebruiken.

    Greetings Lucky

  • #2
    Home Shield

    Hallo,

    Ik gebruik home shield alleen in de nestkasten tijdens het broedseizoen als preventieve werking en als ik nieuwe vogels koop ,doe ik dat uit voorzorg,dat werkt prima; verder geef ik de vogels knoflook in het drinkwater en daar hebben bloedluizen een ontzettende hekel aan die drinken dus niet meer bij de vogels en gaan dus dood van de honger.
    m.vr.gr. Harry

    Opmerking


    • #3
      Ik gebruik hetzelfde, homeshield en knoflook. Daarnaast ook nog een plukje zware shag in de nestjes.
      Tot nu toe geen bloedluis, maar eigenlijk al jaren niet. Homeshield is er pas vorig jaar bijgekomen, vooral omdat het geen gifstoffen bevat.
      Groet Ton,
      www.allevogels.nl

      Opmerking


      • #4
        Groet Ton,
        www.allevogels.nl

        Opmerking


        • #5

          Opmerking


          • #6
            Dat weet ik dus ook niet Lucky.
            Ik heb eigenlijk nooit last van bloedluis, maar och, extra preventie leek me niet schadelijk in dit geval.
            Ik hou het op de combinatie voorlopig want met dat flesje home shield doe ik jaren.
            Groet Ton,
            www.allevogels.nl

            Opmerking


            • #7
              home shield

              Hallo Lucky,

              ik gebruik homeshield bij nieuwe vogels als ik die koop ,want die kunnen evt bloedluizen hebben,in het nestkastje doe ik dit ter voorkoming van en dit alles werkt prima .Koop je geen nieuwe vogels aan dan volstaat 1knoflook teentje op 10 liter water.Heb altijd een emmer met water in het vogelverblijf staan zodat het water de zelfde temp. heeft als het vogelverblijf.
              De tabaks bladeren(stengel) zijn ook voor tervoorkoming van.

              m.vr.gr.Harry
              m.vr.gr. Harry

              Opmerking


              • #8
                Denk dat ik de combinatie van jullie, Ton en Gebbinkjes, ga proberen.
                Het is in ieder geval niet milieu schadelijk. Dat is waar het mij om gaat. Ben namelijk bang dat indien ik niet omschakkel naar deze milieu vriendelijke methodes mijn insecteneters vroeg of laat iets van de chemische troep binnen krijgen.
                Mijn dank voor jullie reacties
                Greetings Lucky

                Opmerking


                • #9
                  bloedluis

                  Waar halen jullie dat homeshield.

                  Opmerking


                  • #10
                    Ik koop het bij Geon Schrijver in Rijnsburg, kan ook opgestuurd worden.
                    Groet Ton,
                    www.allevogels.nl

                    Opmerking


                    • #11
                      Zomaar een vraag.Als home shield een sterk absorberend middel is wat zelfs olien en vetten en de waslaag van insekten oplost die daardoor uit drogen wat doet het dan met de beschermende laag op eieren die met dit spul in aanraking komen? groeten eddie

                      Opmerking


                      • #12
                        Zie trouwens boven mijn vorige bericht dat het vier over tien s,avonds is op mijn horloge is het nu vijf over twaalf s,middags. groet eddie

                        Opmerking


                        • #13
                          knoflookpoeder

                          als er mensen zijn die een teentje verse knoflook gebruiken, zou knoflookpoeder oplossen in het drinkwater dan ook werken?

                          Opmerking


                          • #14
                            knoflook poeder

                            Hallo,
                            ook knoflookpoeder kan ,dit heeft de zelfde werking,dus gewoon doen.
                            m.vr.gr. harry
                            m.vr.gr. Harry

                            Opmerking


                            • #15
                              homeshield

                              Hallo gerrit,
                              een adres kan ik je niet geven bij jouw in de buurt maar even googlen en je komt zo bij productinfo en adressen.
                              Mvg,
                              Kingfisher
                              Mvg,
                              Kingfisher.

                              Opmerking

                              Working...
                              X