PDA

Bekijk Volledige Versie : even voorstellen

Rudmer
28-02-2007, 13:39
Hallo allemaal,

Hier ook weer een vogelverslaafde:cool:

Verleden jaar zomer hebben wij een koppeltje grasparkieten gekocht en in een buitenvoliere gedaan. Even later zat er in de dierenwinkel een hele mooie grijze grasparkiet, waardoor het twee koppels werden (meteen ook een pop meegenomen).
Nog even later kon ik bij een collega een koppel valkparkieten krijgen (bewezen koppel)...... meteen voliere maar vergroot :D

Via een ander forum (grasparkieten) zagen we ook andere fladderaars....
Toen kwam er een koppeltje zebravinkjes (in een binnenkooi) en toen we zondag naar een vogelbeurs gingen werd mijn vrouw verliefd op een koppel isabel zebra's...... en omdat ze niet in 2 koppels in een kooi kunnen.... nog een koppel! :)
Helaas maakten ze met hun zessen zulk heibel dat we ze uit elkaar hebben moeten halen. Ook zat de isabel vrouw bij de zwarborst buin in het nest, en dat was u ook weer niet de bedoeling. Nu zitten ze per koppel in een broedkooi.

Resumé van vogels: 4 gras, 2 valk, 6 zebra

Ze mogen er wel een bijsluiter bij geven dat het verslavend werkt!
(ik weet nu al wat voor kleurslag vinken ik nog meer wil hebben :o )

Groeten
Rudmer

Rudmer
09-01-2008, 13:47
Na een tijdje hier afwezig geweest :hide: weer terug van weggeweest.

De vogelschare is nu een beetje aangepast :D

11 zebravinken (waarvan er nog 4 weg moeten)
8 grasparkieten
5 valkparkieten (waarvan er nog 1 weg moet (wm pop))
4 tuquoisineparkieten (opaline overgoten roodbuik)
3 kwartels

:help waarom heb ik de bijsluiter niet goed gelezen?

ipv een voliere van 3*0.65*2 komt er nu een vlucht van 2*1 voor de grasjes; 3*1 voor de valken en turqen. Zebra's blijven in ruime binnenkooien (bleken buiten te veel op :) ). Grasjes gaan in koloniebroed, overig in vluchten of broedkooien.