Mededeling

Collapse
No announcement yet.

ringen groenling

Collapse
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Toon
Clear All
new posts

  • ringen groenling

    ik heb het volgende probleem, een groenling pop van mij heeft last van haar poot waar de ring om zit. ze zit er in te pikken en iedere dag maak ik het schoon om dat er dan voerresten onder zit (uit de krop opggegeven)
    wat zijn de gevolgen ten aanzien van de AID als ik het ringgetje verwijder
    (de vogel is niet meer correct geringd en zou dus in beslag genomen kunnen worden bij een eventuele controlle)????

    wie kan mij hier bij helpen

  • #2
    Ik zou morgen even de AID bellen en het probleem voorleggen. Het zijn geen monsters daar.
    Groet Ton,
    www.allevogels.nl

    Opmerking


    • #3
      Oorspronkelijk geplaatst door Ton Koek
      Ik zou morgen even de AID bellen en het probleem voorleggen. Het zijn geen monsters daar.
      Dit is inderdaad het enige goede advies. Leg het probleem zo duidelijk mogelijk uit. Ik zou het zeker niet zo doen, want dan is de kans erg groot dat je problemen zijn en die zijn niet milt. Groet Goudvink

      Opmerking


      • #4
        Oorspronkelijk geplaatst door demonteur
        ik heb het volgende probleem, een groenling pop van mij heeft last van haar poot waar de ring om zit. ze zit er in te pikken en iedere dag maak ik het schoon om dat er dan voerresten onder zit (uit de krop opggegeven)
        wat zijn de gevolgen ten aanzien van de AID als ik het ringgetje verwijder
        (de vogel is niet meer correct geringd en zou dus in beslag genomen kunnen worden bij een eventuele controlle)????

        wie kan mij hier bij helpen
        Beslist niet de ring verwijderen, want dan heb je een onuitlegbaar probleem.
        Dagelijks schoonmaken, want het probleem zal toch een keer moeten overgaan.
        Uiteraard kun je het probleem neerleggen bij de A.I.D. maar dan wel bij een der hogere ambtenaren.
        Ik wil graag weten welke oplossing ze jou aandragen, maar dit hoeft niet wereldkundig te worden want ieder geval is specifiek.

        Groeten, Bart Braam, C.O.M. Nederland

        Opmerking


        • #5
          ik zou eerst een kijken waarom de groenling overgeeft uit de krop zoals jij/u zegt misschien is het probleem dan op gelost en komt dan immers geen voer meer tussen ring en pootje. misschien kropverzuring ?
          www.fretteren.eu

          Opmerking


          • #6
            ring groenling

            Hallo Naruch, wat is er aan krop verzuring te doen,

            Opmerking


            • #7
              Als het een e.kgroenling is zou ik even kijken of het geen mijt is als je hem pas hebt gekocht op een beurs of zo en je weet de herkomst niet kan hij overgeringd zijn dan kun je om zijn andere poot een knijpring doen zodat hij de aandacht verdeeld over twee poten persoonlijk zou ik hem de ring afknippen en vliegen laten. groeten eddie

              Opmerking


              • #8
                Oorspronkelijk geplaatst door demonteur
                Hallo Naruch, wat is er aan krop verzuring te doen,

                een dierenarts bellen, die verstand heeft van vogels.
                www.fretteren.eu

                Opmerking

                Working...
                X