Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Huismussen kweken

Collapse
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Toon
Clear All
new posts

  • Huismussen kweken

    Hallo,

    Ik heb een koppeltje huismussen maar vorig jaar hebben ze de jongen in de steek gelaten. Ik heb van iemand gehoord dat kanaries de jongen grootbrengen. Welke soort kanarie moet ik dan hebben want met de gewone kanarie lukt het niet. Ik heb geprobeerd om de jongen groot te brengen met gewoon gele kanarie maar de kanaries lieten de jongen in de steek. bestaat er een ras kanaries die de huismussen goed kunnen grootbrengen.

    Hartelijk dank

  • #2
    Je moet gerwoon een kanarie hebben die voert .De soort maakt niet uit je moet alleen heel veel pinky,s door het eivoer doen omdat jonge mussen groot gebracht worden met insekten. groeten eddie

    Opmerking


    • #3
      De kanarie zal op dat moment niet in vorm geweest zijn. Bedankt

      Opmerking


      • #4
        Grootbrengen huismus

        Beste Johan probeer eerst eens na te gaan waarom het is mis gegaan,zijn de vogels misschien te jong,hebben ze zich kunnen uitzoeken uit meerder partners dit geeft over het algemeen het beste resultaat.Dan hebben ze de eerste dagen levend voer nodig heb je dat verstrekt,geef eens een beschrijving van jou verzorging misschien word het dan duidelijker voor anderen.Dan kan men ook gericht advies geven want onder de kanarie moet eigenlijk een noodoplossing zijn en niet de gewone gang van zaken veel kweekplezier Rob.

        Opmerking


        • #5
          Oorspronkelijk geplaatst door winterkoning
          dan zou het ook zo maar eens kunnen zijn dat je met broer en zus kweekt,de jongen daaruit zouden dan dus ook gewoon weg niet erg vitaal/levensvatbaar kunnen zijn.

          zijn het mutatie vormen (oudervogels) kan de letaalfaktor een rol spelen bij de gemaakte combinatie
          Mijn inziens:
          2x onzin
          jongen uit broer x zus zijn echt niet minder vitaal/levensvatbaar.
          En de lethaal factor treed volgens mij op in het ei en deze worden dus niet geboren.
          Ik heb zelf ook een koppel huismussen hoop dat ze het dit jaar gaan doen bij mij. Ik heb ze eind oktober vorig jaar gekocht.

          Groet Fedor.

          Opmerking


          • #6
            Prima winterkoning, of mag ik marc zeggen.

            Jouw mening is gebaseerd op ervaringen van andere, is het altijd zo dat je alles van andere klakkeloos overneemt?
            Of heb je het zelf ook ervaren met je kweek van vogels?

            Ik kweek nooit zo verwant, maar ik ken kwekers die het wel zo nauw verwant doen en die hebben mooie grote vogels en kweken er zat in een jaar.
            De verwantste familie paring die ik doe met mijn zebravinken is neef x tante, nicht x oom en neef x nicht.

            Groet Fedor.

            Opmerking


            • #7

              Opmerking


              • #8
                Hallo Wessel.

                Leuke reactie.

                Kijk eens op www.zebravinken.be ik zie hun als topkwekers.
                En met huismussen heb ik inderdaad nog geen ervaring, met goudvinken wel en dat is ook niet altijd even makkelijk.
                En ik beweer ook niet enige ervaring te hebben met huismussen, ik wilde alleen maar aangeven dat ik mijn twijfels had over de redenen die winterkoning aangaf als eventuele oorzaken.

                Groet Fedor.

                Opmerking

                Working...
                X