Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Major putters

Collapse
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Toon
Clear All
new posts

  • Major putters

    Hallo,
    ik heb een aantal koppels major putters en wil broeden in boxen. De verschillende koppels kunnen elkaar dan wel zien en horen. Geeft dit problemen? Ik heb gemerkt dat mijn goudvink man tegen de gaas richting putters agresief is.
    Heeft iemand hiermee ervaring?

  • #2
    Hallo goudputter, indien putters mekaar kunnen zien zal er van broeden weinig terecht komen. Zeker als de Kooien/vluchten alleen door gaas zijn gescheiden. De mannen hebben vaak meer met mekaar vandoen dan met de hun toe bedachte pop. Dit is echter met veel soorten vogels zo. Mijn ervaring is tevens dat goudvink en putter naast en zeker bij mekaar vaak ook problemen kan geven. Dus dat heb je goed gezien. Ik zou je willen adviseren om er voor tezorgen dat de vogels mekaar niet kunnen zien. Dit is vaak eenvoudig te realiseren door middel van tussenschotten van bv hout, geverft plexiglas, rietmatten of ,een dure oplossing maar wel stevig, kernplaat. Denk er wel aan dat er voldoende ventilatie over blijft. Succes met de kweek.

    Greetings Lucky

    Opmerking


    • #3
      Hallo Lucky,
      bedankt voor de adviezen. Zelf hed ik al een beetje een afscherming tussen goudvinken en putters aangebracht met een klein rietmatje. Dat geeft al veel rust, ga het nu misschien toch maar helemaal doen.

      Is het geen probleem dat de putters naar elkaar roepen? Heb je daar nog iets over?

      groet

      Opmerking


      • #4
        Tja goudputter, ze zullen mekaar blijven horen dat is niet het probleem. Indien echter al koppels zijn gevormt doordat de vogels bv de winter over bij mekaar of naast mekaar hebben gezeten. Heb je wel een probleem als je dan niet exact de juiste vogels aan elkaar koppelt zoals ze zich tijdens de winter gevormt hebben. Bij een goede opservatie kun je dan zien welke man en pop op elkaars lokroep reageren plaats deze vogels dan bij elkaar.
        Om deze problemen te voorkomen worden bij mij dan ook vanaf de herfst tot dat de vogels gekoppelt worden de seksen van elkaar gescheiden.

        Greetings Lucky

        Opmerking

        Working...
        X