Mededeling

Collapse
No announcement yet.

sijzen

Collapse
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Toon
Clear All
new posts

  • sijzen

    wie weet wat "blauwe sijzen" zoja hoe kun je deze mutatie verkrijgen en wat krijg je uit bv. wild*blauw of omgekeerd

    dezelfde vraag geld voor "gele sijzen" zijn deze isabel of geel overgoten ?????
    Ben Cretskens
    Appelvink

  • #2
    Heb hier eigenlijk niks aan toe te voegen Winterkoning. Klopt allemaal.
    Appelvink :Wat de vererving van "blauw", ivoor dus betreft kijk even bij jouw onderwerp >bruine barmsijzen< en vervang bruin door Ivoor. Je ziet dan de uitkomsten van de paringen.



    Alleen een vraag aan appelvink. Met "gele sijs" bedoel je daarmee de bruinpastel? De isabel of soms zelfs de lutino elssijs? Alle drie zou je ze namelijk als "gele sijs" kunnen betitelen.

    En een aanrader: hou de pastelfactor apart in een bloedlijn en kweek hem niet in alle lijnen in.
    Zeker zolang tot dat je er een geschoolt oog voor hebt.

    Greetings Lucky


    PS. er schijnt een nieuw boekje bij de SEC te zijn verschenen. Welk over de sijs en div. mutatie's handelt. Heb het helaas zelf nog niet gezien.

    Opmerking


    • #3
      WAT IS DIT???!!!!!
      voor de rest 1koppel appelvinken en 3 koppels barmsijzen wild en agaat
      mijn pa ( ik ben 15) heeft goudvinken (noords wildkleur) distelvinken (noords wildkleur) en sijsjes en barmsijsjes (noords en cabaret)
      Ben Cretskens
      Appelvink

      Opmerking


      • #4
        Beste winterkoning en lucky allereerst nog bedankt voor de info want al die mutaties is toch best moeilijk (zeker als je nog maar 3 jaar bezig bent)
        maar om op de vraag van winterkoning te antwoorden: sijzen heb ik al,
        maar mijn bedoeling is om volgende jaren met appelvinken en sijzen te kweken gewoon enkele jaren en daarna, als ik alles onder de knie heb TT spelen.
        Ben Cretskens
        Appelvink

        Opmerking


        • #5
          http://users.telenet.be/alois.van.mi...opese/sijs.htm

          mvg

          Opmerking


          • #6
            Bedankt winterkoning en barmsijscabaret
            en ja, winterkoning ik luister wel naar mijn pa maar denk toch van alles het mijne, hij geeft wel goede info over alles (vogels, metaalbewerken,etc) maar als het er op aan komt doe ik mijn eigen ding.
            maar even een vraag, ik zeg dat ik tralienestkastjes wil ophangen voor sijzen en barmsijzen maar mijn pa zegt dat dat alleen maar geldverspilling is,
            maar mijn idee is dat de vogels zich beter gaan voelen en nog beter kweken (wij hebben wel goede resultaten maar het kan beter) wat denk jij hierover en wat gebruik jij
            (als je je geheimen wil prijsgeven)
            Ben Cretskens
            Appelvink

            Opmerking


            • #7
              Beste LUCKY,
              ik weet niet of het een van deze 3 variante is ik heb ze van mijn pa gekregen hij heeft deze gekocht bij zijn oom dus ik heb er echt geen idee van.
              zal ik eens een foto doorsturen?
              Ben Cretskens
              Appelvink

              Opmerking


              • #8
                Beste Appelvink , je kunt de foto het beste hier op het forum zetten dan kunnen alle leden hun licht er over laten schijnen.
                Probeer een foto van voren van de zijkant en de rug te maken. Bij zo goed mogelijk licht.
                Kent jouw vader de kweker niet? Anders zou je die kunnen raad plegen.

                Greetings Lucky

                Opmerking


                • #9
                  Beste LUCKY, ik heb enkele foto' s van deze sijsman gemaakt, ik vermoed dat het bruinpastel is (DF pastel bruin) maar als de foto' s er op staan kijk je maar.
                  heb je misshien een e-mail adres dan mail ik ze door want ik krijg ze niet op het forum
                  groetjes Ben/appelvink
                  Ben Cretskens
                  Appelvink

                  Opmerking


                  • #10
                    ik heb er toch een op gekregen maar voor mensen die europese vogels hebben (appelvink, barmsijs, sijs, distelvink of goudvink) mag altijd zijn e-mail adres geven mijn is: flepke92@hotmail.com
                    Bijgevoegde Bestanden
                    Ben Cretskens
                    Appelvink

                    Opmerking


                    • #11

                      Opmerking


                      • #12
                        Ben Cretskens
                        Appelvink

                        Opmerking


                        • #13
                          Hallo Ben , heb de foto geopend. Maar deze is zeer onduidelijk het lijkt wel een wildkleurige sijs. Zeker geen DF pastel bruin.

                          Greetings Lucky

                          Opmerking


                          • #14
                            Mutanten

                            Alhoewel ik bepaald geen kenner ben op het gebied van de sijsjes, doet de vogel op de foto me meer denken aan een wildkleur sijs. Het zwarte pigment van de afgebeelde vogel is donkerder dan de groenpastelsijsjes die ik hier heb (meer anthraciet-achtig). Sorry.

                            Groet,

                            Rob.

                            Opmerking


                            • #15
                              tja, als je hem echt ziet dan is hij veel geler dan een wildkleur (vooral als hij bij een wildkleur zit) maar welke mutatie is het zeker niet, of zal ik gewoon een nieuwe foto naar LUCKY doorsturen?
                              Ben Cretskens
                              Appelvink

                              Opmerking

                              Working...
                              X