PDA

Bekijk Volledige Versie : Aantal kanaries

Calimero
15-02-2007, 17:06
Hoeveel poppen zou ik bij een kanarieman kunnen zetten in een voliere van 1 m breed, 2 m lang en 2 m hoog??? Of zou ik in deze voliere meerdere mannen moeten zetten?? Zou iemand mij kunnen helpen aub?

mvg Ward

Antoni Hopmann
15-02-2007, 17:37
Hallo Ward!
Wat ikzelf wel eens gedaan heb is 1 man met 3 poppen met een ruime keuze aan nestgelegenheid. Over zekerheid van afstamming is dan
alleen maar te zeggen,dat evt.jongen van dezelfde man zijn,omdat de poppen ook wel eens een eitje in een ander nest leggen.
Meestal zijn de resultaten minder dan in de broedkooi,maar daar staat tegenover,dat het natuurlijk een leuk gezicht is.
Meerdere mannen geeft in het algemeen veel geruzie met soms fatale gevolgen.

ut huismusje
06-03-2007, 14:49
Hoi Calimero,
Ik heb in mijn voliére van 11 m2 en 2 m2 nachthok, 1 kanarie-man zitten met minimaal 7 poppen, maar liefst 9 poppen! :eek: Ik krijg al jaren van een goede kweker te horen dat dit veel te veel, dat de man 'moe' word.;) ;) ;)
Maar er zijn altijd poppen bij, die graag in een voliére hun jongen grootbrengen en sommigen liever in een broedhok.
Als goede kwekers zeggen dat ongeveer 4 jongen per pop een goed aantal is per jaar, vind ik mijn aantal van vorig jaar 26 jongen in een buitenvoliëre niet slecht, maar ik blijf erbij dat je goed moet uitzoeken welke poppen en welke man geschikt is om in een voliére te zetten voor de kweek.
Mannen en Poppen, waar je zeker jongen van wilt, kun je toch beter in een broedkooi zetten, omdat dit meer gecontroleerd is.

even iets wat ik van mijn vader heb geleerd; je kunt vele soorten vogels kweken met 1 man en meerdere poppen, maar wel altijd een oneven aantal!
Het had iets te maken met het vechten van de poppen onderling.

Groetjes