Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Foto van gele gould

Collapse
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Toon
Clear All
new posts

  • Foto van gele gould

    Hallo,
    Heb een foto gemaakt van een gele gould maar ik krijg hem/haar met geen mogelijkheid hier op vogelcafe.
    Heb de foto al wel naar mijn bureaublad gecopieerd maar als ik deze upload(?)
    is die te groot.Ik wil nl weten of dit een man of pop is??
    Wie oh wie kan mij vertellen hoe dit moet??
    Groetjes,Mirjam

  • #2
    The proof of the pudding is in the eating

    Opmerking


    • #3
      Foto van gele gould

      Hallo Serinus,
      Bedankt voor je uitleg het heeft wel even geduurd want ik moest hem tot 10% verkleinen.
      Ik zet hem maar hieronder met de vraag is dit een man of pop??
      Groetjes,MirjamClick image for larger version

Name:	gele gould a.bmp
Views:	1
Size:	7,8 KB
ID:	426539


      p s
      Volgens mij is dit niet goed!!
      sorry maar wat doe ik verkeerd

      Opmerking


      • #4
        Het plaatje is nu een bmp. Maak er een jpg van en je kunt hem veel groter dan dit plaatsen.
        Plaatje openen en dan "opslaan als", dan kies je de naam en achter de naam type je .jpg
        Dan zou het moeten lukken, succes.
        Groet Ton,
        www.allevogels.nl

        Opmerking


        • #5
          gele gould a.jpg.bmp

          Hallo,
          Wat ik nu allemaal gedaan heb??
          gr,Mirjam


          hoe kan ik er een jpg van maken Ton??

          Opmerking


          • #6
            gewoon orthomoleculair de foto openen op je eigen PC en dan op de foto gaan staan met de cursor en rechtsklikken (of op de taakbalk "bestand" indrukken en vervolgens "opslaan als" klikken) dan achter "opslaan als" de optie "JPEG indeling (jpg,jpeg)" selecteren en dan die foto uploaden op deze site.

            Een .jpg foto neemt veel minder geheugenruimte in dan een .bmp foto vandaar dat het uploaden niet lukt.

            (geen dank)
            kijk hier ook eens: http://zebraforum.tropenkweker.nl/

            Opmerking


            • #7
              Mirjam

              Mail de foto (die hele grote) anders even naar mij, dan zet ik hem op het forum voor je.
              ton@vogelvereniging.nl
              Groet Ton,
              www.allevogels.nl

              Opmerking


              • #8
                jpg maken

                Wat een moeilijke uitleg.

                Zoek de bewuste foto op in je bestand (niet openen) klik er met je rechtermuis op en vervolgens op naam wijzigen. Selecteer het stukje achter de punt en vul daar jpg in. Klaar. Zet de foto er nu maar op.
                Vriendelijke groeten,
                Henk3.

                Mijn website:

                Http://www.hobbyennatuurfotografie.nl

                Opmerking


                • #9
                  Hier de foto dan...
                  Groet Ton,
                  www.allevogels.nl

                  Opmerking


                  • #10
                    m.i. een pop

                    (of is deze uitleg ook te moeilijk )
                    kijk hier ook eens: http://zebraforum.tropenkweker.nl/

                    Opmerking


                    • #11
                      kom op heren blijf netjes en bij de topic.

                      ik zelf heb geen ervaring met het houden van deze kleurslag maar als ik zo naar de buik kleur en snavel kleur kijk zou het mij niets verbazen als het toch een man is.
                      als ik zo naar borst kleur kijk zou het maar zo een lila kunnen zijn.

                      wat ook belangrijk is hoe oud is de vogel heeft een ring om van 2006 maar kan dus net zo goed zijn van oktober 2005 en als dit zo is denk ik nog meer dat het een man is met zijn mooie glanzende oranje snavel.

                      een andere indicatie zou de verlengde staartpennen kunnen zijn maar die zie ik niet de mannen hebben zoals we weten veel langere pennen.

                      dus Mirjam weet jij hoe oud de vogel is welke kleuren hebben het ouder koppel en zit de vogel nu bij meerdere goulds samen
                      Henk Dijkkamp

                      Ik weet niet alles maar doe mijn best.

                      Opmerking


                      • #12
                        Oorspronkelijk geplaatst door Henk3
                        Wat een moeilijke uitleg.
                        Winterkoning die in een ander onderwerp Zwartkopje verwijt dat hij als een rode lap op een stier reageert op hem (op Winterkoning dus), verwijt mij nu dat ik niet mag reageren op een opmerking van Henk3.
                        Nou, dat maak ik zelf wel uit hoor.
                        Dus even de vraag aan Winterkoning: Waarom reageer jij wel op mijn opmerking en niet op die van Henk3 ?
                        Henk3 mag blijkbaar van jou die opmerking ("wat een moeilijke uitleg") in mijn richting wel maken, maar ik mag (van jou) niks terug zeggen, fraai is dat.
                        Ik lig niet wakker van die opmerking van Henk3, ik zie daar ook nog wel de humor van in, maar in feite zit ik ook niet op de opmerking van Henk3 te wachten, want ik probeer iemand te helpen die een probleem heeft met het plaatsen van een foto.
                        Daarop mag ik best een opmerking terug plaatsen, ik weet niet of de er bij geplaatste smilie je opgevallen is?
                        Dat vogeltje (engeltje) staat voor een min of meer schijnheilige opmerking.

                        Kortom, probeer die lange tenen eens in te trekken Winterkoning.
                        Je vakgerichte inbreng waardeer ik wel, maar je kunt wel verschrikkelijk zeuren om niks.
                        Je hebt hetzelfde euvel als veel mensen een te kort lontje en wat je daar tekort komt is langer geworden aan het uiteinde van je voeten...

                        En nu weer terug naar het onderwerp graag en niet altijd zo zeuren over een onschuldige opmerking van een ander, werk eens wat aan je incasseringsvermogen.
                        kijk hier ook eens: http://zebraforum.tropenkweker.nl/

                        Opmerking


                        • #13
                          Geen aanval

                          Deze uitleg was niet zo moeilijk.

                          Beste Hans het was niet bedoeld als een aanval. Ik vond het een moeilijke uitleg en het kon mijns inziens wat eenvoudiger. Dat was dus alles.
                          Verder alles oké.

                          Toch nog even terug komen op de gele gould, als je de foto wat beter en langer bestudeerd kan het toch ook nog wel eens een man zijn gezien de snavelpunt, die is aardig helder. Bij een broedrijpe pop zal die alsmaar donkerder worden. Ik weet niet precies hoe oud het vogeltje is.
                          De staart is niet te zien want die zit tussen de struiken verborgen. Zoals al eerder vermeld door Dijkkamp zou het toch ook net zo gemakkelijk een lilaborst man kunnen zijn. Er is dus wat meer info nodig qua leeftijd. Mocht het toch een pop zijn dan is ze in iedergeval nog niet broedrijp.
                          Vriendelijke groeten,
                          Henk3.

                          Mijn website:

                          Http://www.hobbyennatuurfotografie.nl

                          Opmerking


                          • #14
                            Oorspronkelijk geplaatst door Henk3
                            Bij een broedrijpe pop zal die alsmaar donkerder worden.
                            Twijfel kan en mag bij deze vogel, maar wat hierboven staat klopt niet, bij een gele pop komt er echt geen zwart aan de snavel bij broedrijp worden.
                            De "geel" mutatie reduceert namelijk het zwarte pigment, dus ook in de snavel.
                            kijk hier ook eens: http://zebraforum.tropenkweker.nl/

                            Opmerking


                            • #15
                              snavel

                              Heb ik weer wat geleerd. Maar voor een pop is de gele broekkleur wel aardig intensief. Ik heb het woord zwart niet geschreven. Mocht het wel een mannetje zijn dan gaat ie vroeg of laat vast wel zitten springen en zingen. Of zou een gele dat ook niet doen? (grapje).
                              Vriendelijke groeten,
                              Henk3.

                              Mijn website:

                              Http://www.hobbyennatuurfotografie.nl

                              Opmerking

                              Working...
                              X