Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Volierebeplanting

Collapse
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Toon
Clear All
new posts

  • Volierebeplanting

    Ik heb een mooie skimnia in de tuin en die wil ik in mijn voliere zetten. Heeft iemand hier ervaring mee? Hij is toch niet giftig ?

  • #2
    Oorspronkelijk geplaatst door Harrie2
    Ik heb een mooie skimnia in de tuin en die wil ik in mijn voliere zetten. Heeft iemand hier ervaring mee? Hij is toch niet giftig ?
    Hallo, skimmia is wel giftig.
    Ik heb al vaker in voliere's zien staan de vogels blijven er vanaf, hetzelfde geldt voor klimop en taxus.
    vr gr Wil

    Opmerking


    • #3
      skimnia

      Hallo Wil,
      Bedankt voor je reactie. Betekent dit dat je ze gewoon in de voliere kunt zetten ?
      mvg Harrie

      Opmerking


      • #4
        Oorspronkelijk geplaatst door Harrie2
        Hallo Wil,
        Bedankt voor je reactie. Betekent dit dat je ze gewoon in de voliere kunt zetten ?
        mvg Harrie
        Hallo Harrie,

        Ja kun je gewoon in de voliere zetten.
        Zou ik niet bij parkietachtige doen die bijten in alles.
        vr gr Wil

        Opmerking


        • #5
          beplanting voliere

          het is heel goed om besdragende bomen te gebruiken, zoals de vlier. deze trekken een hoop insekten aan en de bessen zijn reuze gezond.

          Opmerking


          • #6
            struik met geel hout

            Voor mijn volierebeplanting heb ik een drietal struiken aangeboden gekregen.
            In eerste instantie dacht ik dat het om meidoorn ging, maar nu twijfel ik. Het zijn (zeer) oude haag planten. Ze hebben kleine doornen en safraangeel hout. In de winter (nu) zijn ze bladloos. Wie weet welke planten het zijn? En kan ik ze zomaar in mijn voliere zetten?

            Opmerking


            • #7
              Iets met doornen zou ik zelf niet gebruiken. Ik weet wel dat vogels in het wild er mailing aan hebben, maar ik zie liever geen net uitgevlogen jong lekgeprikt worden door een doorntje.

              je kunt op diverse tuinsites je struiken vast wel vinden, er zijn er met heel veel foto's.
              Met google even zoeken op heesters en/of struiken.
              Succes.
              Groet Ton,
              www.allevogels.nl

              Opmerking


              • #8
                m.vr.gr. Harry

                Opmerking


                • #9
                  Volierebeplanting

                  Hallo Ton en Harry,

                  Bedankt voor jullie reactie.
                  Ton voor wat beteft de doornen. Iik zie dat bij mij in de buurt de mussen en merels de voorkeur geven aan o.a. vuurdoornstruiken voor te nestelen en er in te vertoeven. Ik neem daarom toch maar het risico van een aangespietst jong.

                  Harry,
                  Als ik het zo bekijk, zijn er maar weinig planten die niet giftig zijn. Ik zal er bij het beplanten van de voliere zeker rekening mee houden. In elk geval bedankt

                  mvg Harrie.

                  Opmerking


                  • #10
                    Groet Ton,
                    www.allevogels.nl

                    Opmerking


                    • #11
                      beplanting

                      Hallo,
                      Ik heb geen grote voliere en ik heb er klimop in gehad en dat was erg mooi maar ze vraten er wel aan (tropen).Doordat het na korte tijd een grote gaos in de voliere werd doordat het hard groeide heb ik er alles uitgehaald.
                      Toen heb ik er liguster ingeplant maar ze vreten de knopen eruit en de hele bladeren slopen ze zo dat ze erafvallen. Nu is alles weer kaal.Wat kan ik nog meer proberen?

                      Opmerking


                      • #12
                        Klimop is een verzamelnaam voor heel veel soorten, onder andere veel hedara's. Bij een goed tuincentrum kunnen ze je helpen aan langzamer groeiende soorten. Niet alle soorten woekeren.
                        Groet Ton,
                        www.allevogels.nl

                        Opmerking


                        • #14
                          Ik weet alleen de hedera. Die zou wat gifstoffen bevatten volgens sommige sites maar ik gebruik verschillende soorten al vele jaren zonder problemen. Zelfs de kanries die er af en toe van eten maken het prima.
                          Groet Ton,
                          www.allevogels.nl

                          Opmerking


                          • #15
                            Ik heb ze verder nagetrokken op het internet, maar in de regel niet giftig. Misschien de ficus bij grote hoeveelheden bladsap, maar lijkt me igv kleine Afrikaanse prachtvinken niet waarschijnlijk.

                            Opmerking

                            Working...
                            X