Mededeling

Collapse
No announcement yet.

kat van de buren

Collapse
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Toon
Clear All
new posts

  • kat van de buren

    hoi vraagje,
    hoe gaan jullie om met de kat van de buren?
    en dan bedoel ik niet dat je er goed vleesmades op kan kweken.
    welke middelen werken volgens jullie om ze te weren?
    hoe gaan jullie naar de buren toe om je beklag te doen?als er bv dode vogels zijn,hoe bewijs je dit dan?
    hoe verlopen deze gesprekken dan?
    is het bij iemand al zover gekomen dat er een rechtzaak van kwam?
    hoe verloopt dit dan?
    kan eigenaar kat aansprakelijk gesteld worden?
    maw wat zijn jullie ervaringen en hoe doen jullie dit dan?

  • #2

    Opmerking


    • #3
      kat van de buren

      In woon in de omgeving van wat bos en daar heb ik behalve last van de kat(ten) van de buurman(vrouw) ook nog wel eens last van andere dieren.
      Ik heb een val gekocht voor bunzing of rat. Maar dat weten de katten niet en daarom zit er ook regelmatig een kat in. Ik houd de val dan onder de buitenkraan en geef de kat een ongevraagde douche en laat hem dan weer los.
      Ik zie nooit een kat meer en praat nog steeds met de buurvrouw.

      Opmerking


      • #4
        Dat lijkt me een prima humane oplossing waar geen kattenbezitter op tegen zal zijn Cees, klasse!
        Groet Ton,
        www.allevogels.nl

        Opmerking


        • #5
          katten

          Hallo,
          Ik heb zelf twee katten die ook mee het nachthok ingaan van de buitenvoliere en de vogelkamer in huis(ik laat ze echter nooit alleen want het blijven jagers) en ik heb geen last van andere katten.
          Die mept onze kater wel de tuin uit, zelfs de teckel van de buren moet er aan geloven.
          Zo heb ik het opgelost maar een makkelijkere oplossing is gewoon schrikdraad zoals in een vorig bericht al beschreven is,dit had ik voor de katten en werkt perfect en hoeft niet duur te zijn.
          Mvg,
          Kingfisher
          Bijgevoegde Bestanden
          Mvg,
          Kingfisher.

          Opmerking


          • #6
            Als je de kat , op het moment dat ze je voliere besluipt, zelf kan besluipen en haar op dat ogenblik verassen en erg doen schrikken, komt ze gegarandeerd nooit meer terug.
            Schrikdraad is natuurlijk ook een oplossing, of zelf een kleine hond houden, die je van jongsaf wild maakt op katten.

            Opmerking


            • #7
              Ik gebruik al een aantal jaren met veel succes een schrikdraadapparaat. De mijne is geschikt voor paarden etc en er kan bijna een kilometer draad aan. Best wel wat overcapaciteit dus, maar dat geeft niet. De draden lopen over de voliere en en langs de kanten. Het gaas is geaard. Ik heb vooral in het begin wel eens een kat weg zien springen, maar wanneer ze doorhebben dat er stroom op staat mijden ze de draden de volgende keer wel. Voor zover ik gezien heb en weet is er nog geen kat met blijvend letsel uit mijn tuin gekomen.
              Wat een leuke hobby hebben wij toch!

              Opmerking


              • #8
                Oorspronkelijk geplaatst door tropic
                Als je de kat , op het moment dat ze je voliere besluipt, zelf kan besluipen en haar op dat ogenblik verassen en erg doen schrikken, komt ze gegarandeerd nooit meer terug.
                Schrikdraad is natuurlijk ook een oplossing, of zelf een kleine hond houden, die je van jongsaf wild maakt op katten.
                Hmm heb jij makkelijke katten of jij kan heel eng doen
                Ik heb hier een rotkat die een bak water over zich heen kan krijgen en zodra ik weer binnen ben zit ie er weer.
                Ze doen hier ook aan afwisseling van de wacht.

                Ik zit al een poosje aan schrikdraad te denken maar weet nog steeds niet waar ik het beste kan plaatsen.
                Het dak is inmiddels een minder probleem door er een goot voor te hangen zodat ze niet meer gemakkelijk van boven naar bebeden kunnen kijken zonder hun evenwicht verliezen.

                Opmerking


                • #9
                  zwartkop,

                  Om een kat doen te schrikken moet je helemaal niet eng doen, gewoon ze verassen zei ik, en dan luid in je handen klappen of roepen, en gegarandeerd, na enkele malen bezoekt ze wel iemand anders.

                  Opmerking


                  • #10
                    Was een geintje tropic
                    Maar de kat hier blijft terugkomen, of mijn hond er achter aan gaat, ik hem een tik met een tak heb gegeven, een bak water over hem heen gooi of ze op een sneeuwbal trakteer, deze blijft komen.

                    (overigens complimenten met niltava's. Alles groot geworden??

                    Opmerking


                    • #11
                      Er zijn in de handel prima en veilige (voor mens en dier) schrikdraadapparaten te koop en die werken prima als de kat er eenmaal mee te maken heeft gehad loopt hij/zij wel een ommetje.
                      Groeten van Hans

                      Opmerking


                      • #12
                        Kattenschrik.

                        Hallo,
                        ik heb in het verleden ook wel eens last van katten gehad maar heb bij een dierenspeciaalzaak kattenschrik korrels gehaald en die rond gestrooid en nooit meer last van katten gehad.

                        m.vr.gr.harry
                        m.vr.gr. Harry

                        Opmerking


                        • #13
                          je kunt bij de dierentuinen ook wel vragen of je een emmer leeuwenpoep kunt krijgen, als je dat het en der strooit komen er ook geen katten meer in je tuin.
                          nee, 't is nog geen 1 april.
                          kijk hier ook eens: http://zebraforum.tropenkweker.nl/

                          Opmerking


                          • #14
                            er zijn ook planten die een lucht verspreide waar katten ook niet dicht bij in de buurt willen komen weet jammer genoeg niet hoe ze heten maar misschien een ander? stroom en water zijn tijdelijke oplossingen en dat schreeuwen is echt geen optie of je moet snachts ook om de 10 minute gaan schreeuwe? maar dat slape zal je dan toch tegenvalle en buren ruzie is dan haast onvermijdelijk.
                            mvg Ben
                            Groeten, Ben

                            Opmerking


                            • #15
                              kattenschrik,

                              Hallo ,
                              denaam weet ik niet meer want het is jaren geleden dat ik dat gebruikt hebt en heb nu al jaren geen last meer van katten.

                              het produkt is onschadelijk voor andere dieren en zeker voor kinderen,het geeft gewoon een geur af die wij niet ruiken maar waar de poezen een ontzettende hekel aan hebben,wat Hans helpt ook leeuwenpoep of tijgerpoep.

                              m.vr.gr.Harry
                              m.vr.gr. Harry

                              Opmerking

                              Working...
                              X