Mededeling

Collapse
No announcement yet.

bastaarden

Collapse
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Toon
Clear All
new posts

  • bastaarden

    hallo,

    het is van alle tijden dat rassen onderling gekruisd worden bijv. om een kleur in een ander ras te kweken. dit is ontoelaatbaar.
    ik zag van de week dat er zelfs op internet een kweekkoppel personata x fisheri werd aangeboden. het word tijd dat dit een halt wordt toegeroepen.
    groetjes Hannzzie

  • #2
    bastaarden

    Oorspronkelijk geplaatst door hannzzie
    hallo,

    het is van alle tijden dat rassen onderling gekruisd worden bijv. om een kleur in een ander ras te kweken. dit is ontoelaatbaar.
    ik zag van de week dat er zelfs op internet een kweekkoppel personata x fisheri werd aangeboden. het word tijd dat dit een halt wordt toegeroepen.
    Hallo,
    ik begrijp je reactie wel,zeker bij dit soort vogels,maar hoe denk je dat ooit japanse meeuwen zijn ontstaan?
    Die bestaan niet in het wild,is een kruising van verschillende bronzemannen.
    Dus om nou te zeggen ontoelaatbaar vindt ik erg kort door de bocht.
    Wel vindt ik dat goed moet bekeken worden wat men doet en niet zomaar wat gaat doen.
    En ieder beleeft zijn hobby anders,het is ook niet mijn ding,maar als je het dan toch wil zorg dan wel dat je raszuivere koppels erbij hebt.
    mvg,
    Kingfisher
    Mvg,
    Kingfisher.

    Opmerking


    • #3
      Bastaarden???

      Het word al moeilijker wanneer de bastaarden op de raszuiver vogels lijken zoals bij cinisoorten wel eens het geval is en deze ook als zuiver verkocht worden.Als dit willens en wetend gedaan word is het kwalijk,maar als iemand het een uitdaging vind om te zien wat er uit bepaalde samenstellingen komt is dat best te accepteren.Ieder zijn hobby toch,hoop wel dat ze de soorten die ze bastaderen zelf ook in stand houden anders zullen ze een keer zonder komen vrg Rob.

      Opmerking


      • #4

        Opmerking


        • #5
          hannzzie schreef

          het word tijd dat dit een halt wordt toegeroepen
          hoe had je dit willen aanpakken of regelen dan


          wessellouw schreef

          Maar: een afwijkende kleur betekent vaak afwijkend geld (lees: meer geld).

          dus als jij jongen kweekt uit wildkleuren met een afwijkende kleur geef jij ze weg want daar wil je niks mee te maken hebben
          Henk Dijkkamp

          Ik weet niet alles maar doe mijn best.

          Opmerking


          • #6

            Opmerking


            • #7
              Oorspronkelijk geplaatst door dijkkamp
              hoe had je dit willen aanpakken of regelen dan

              Het is om te beginnen zo dat als er in het vraagprogramma van de bonden geen mutaties voorkomen van genoemde soorten dat er dan ook al minder animo zal zijn om deze mutaties te kweken. En verder is het zo dat je als kweker kweekt tussen soorten om er een bepaalde kleur in te kweken dat er een heleboel bastaarden ontstaan waar niemand wat aan heeft. want als ik het goed heb dan is het zo dat vanaf de f5 nakomeling er pas sprake is van een vogel die het het ras benaderd wat bedoeld was.



              dus als jij jongen kweekt uit wildkleuren met een afwijkende kleur geef jij ze weg want daar wil je niks mee te maken hebben
              Het is zo dat zolang er mensen belachelijke bedragen betalen voor diverse mutaties dat ze ook gekweekt worden.

              groetjes hannzzzie
              groetjes Hannzzie

              Opmerking

              Working...
              X