Mededeling

Collapse
No announcement yet.

ventilatie

Collapse
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Toon
Clear All
new posts

  • ventilatie

    Hallo,

    Ik wil graag wat meer informatie over ventilatie in ons nachthok. Dit binnenhok is 3 x 2 meter en 2 meter hoog.
    Er zit geen raam aan. Wel een deur (en deze kiert een beetje). In deze deur zit een rond ventilatierooster van ongeveer 15 cm doorsnee en op 50 centimeter van de grond.
    De deur zit in het midden van de korte zijde. Recht tegenover in de andere korte zijde zit een mechanische afzuiging. Deze loopt 8 x per dag 15 minuten. Dit gebeurt ongeveer om het uur overdag. Deze zit op 180 cm van de grond.

    De luchtstroom gaat dus in de lengte voor de kooien heen, want er staan broedkooien aan beide lange zijden van het hok.

    We zijn van plan om dit voorjaar een buitenren aan het hok te zetten en dan komt er ook nog een vlieggat in de buitenwand. verder is het hok geheel dicht en geisoleerd.

    Is dit voldoende??

  • #2
    Hallo Ruben 1998

    Is het misschien een idee om een soort hordeur te maken voor de zomer,je kan deze met gaas bespannen.Het voordell is dat als het zo warm word als afgelopen jaar je de deur open kunt zetten zonder dat de vogels ontsnappen doe zelfs om deze tijd vaak de deur openzetten.De vogels voelen zich er goed bij ,bij mij zijn er 2 ventilatie pijpen op het dak gemonteerd.Bij jou lijkt mij de ventilatie voldoende zorg wel dat het niet gaat tochten,hetgeen nog weleens gebeurd bij mechanische ventilatie.Hierdoor kunnen vogels het hele jaar door gaan ruien wat niet bevordelijk is voor de kweek,zolang je hier niets van merkt zul je het goed hebben aangelegd vrg Rob veel plezier met de kweek.

    Opmerking


    • #3
      m.vr.gr. Harry

      Opmerking


      • #4
        Harry mijn nachthok is 6x2m en2.30m hoog en heb 2 ventilatie pijpen op het dak.Doordat ik het hele jaar ook de luikjes van de voliere open heb staan ventileerd het goed.Doordat ik 2 lichtkoepels heb word het zomers wel eens te warm ook wanneer ik de deur open zet zoek hier nog een oplossing voor groeten Rob.

        Opmerking

        Working...
        X