Mededeling

Collapse
No announcement yet.

kafmolen

Collapse
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Toon
Clear All
new posts

  • kafmolen

    Hallo

    Ik heb een aantal parkieten welke nog al royaal met zaad omgaan.
    Nu heb ik een kafmolentje maar daar ben ik niet tevreden mee. Veel te veel kaf komt nog bij het zaad. Het kaf wordt in het naaste bakje geblazen.
    Ik heb al geprobeerd om dit met de compressor aan te passen maar dan vliegt het kaf overal heen.
    Ook heb ik weleens iets gezienwaar het kaf weg gezogen wordt.
    Heeft er iemand een kafmolentje, (kafscheider) zelf gemaakt welke het goed doet? Misschien een tekeningetje en of foto?
    wilt deze aan mij doorgeven, ik ben u er dankbaar voor.
    Alvast hartelijk dank,
    Peter

  • #2
    ik geef elke dag precies genoeg zodat ze niks overhouden dus heb hier eigenlijk geen last van en werk heel goed krijg je niet van die dikke vette vogels van.
    mvg Ben
    Groeten, Ben

    Opmerking


    • #3
      Hallo Peterk:

      Inderdaad is gerantsoeneerd voeren de enige juiste oplossing.
      Denk eens logisch na: wat doet zo'n kafmolen?
      Enkel en alleen het kaf wegblazen.
      Maar alle aangekoekt vuil en vooral alle bacterien: wat gebeurt daarmee?
      Die blijven lekker zitten waar ze zitten.

      Ergo: u heeft geld uitgegeven aan een ding dat een risico voor uw vogels inhoudt, terwijl u anderszijds veel te royaal voert waardoor de vogels geen uitgebalanceerde voeding krijgen.

      Kafmolens zouden bij wet verboden moeten worden uit oogpunt van dierenwelzijn.

      Wessel van der Veen.

      Opmerking


      • #4
        en niet te vergeten knoeien vogels met hun voer ze zoeke de lekkerste dinge eruit. het andere komt op de grond te liggen. een ideale lokvoer voor muizen. denk niet dat dit de bedoeling is tenminste ik probeer ze te weren. veel succes verder
        mvg Ben
        Groeten, Ben

        Opmerking


        • #5
          Rantsoen.

          Beste Peterk wat Ben 86 schrijft is juist,rantsoen maar wel zo dat je in lange bakken of meerdere bakken voert zodat alle vogels te gelijk kunnen eten.Heb zelf hier al jaren ervaring mee elke dag gaat het restant de afvalbak in zo krijgen de vogels ook geen vervuilt voer te eten en bij rantsoen merk je ook vaker op als er iets is met de vogels zeker als er meer zaad blijft liggen in de bakken ga je sneller opletten hoe dat kan.Zou het eens uitproberen als ik je was,kafscheider is de minst beste oplossing voor de gezondheid van je vogels vrg Rob.

          Opmerking

          Working...
          X