Mededeling

Collapse
No announcement yet.

vraag over (barm)sijzen

Collapse
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Toon
Clear All
new posts

  • vraag over (barm)sijzen

    wie weet er hoe je een bruine barmsijs en bruine sijs kweekt,
    ik bedoel welke vogels je daar voor nodig hebt
    Ben Cretskens
    Appelvink

  • #2
    Oorspronkelijk geplaatst door appelvink
    wie weet er hoe je een bruine barmsijs en bruine sijs kweekt,
    ik bedoel welke vogels je daar voor nodig hebt
    Als je direct bruine mannen en poppen wilt kweken moet je bruine vogels kopen.Om uit wildkleur vogels bruin te kweken moet je een split/bruine man hebben poppen zijn niet split.Uit deze paring kunnen bruine poppen komen als je die terug kweekt aan de splitman zijn alle jongen bruin.Dit geldt voor beide soorten sijzen .Het nadeel van split maal wildkleur is dat alle mannen wildkleur zijn en de helft hiervan is weer split hier kun je alleen achter komen door proefparingen. groeten eddie

    Opmerking


    • #3
      Klopt dit?

      Oorspronkelijk geplaatst door girlits
      Om uit wildkleur vogels bruin te kweken moet je een split/bruine man hebben poppen zijn niet split.Uit deze paring kunnen bruine poppen komen als je die terug kweekt aan de splitman zijn alle jongen bruin.
      Volgens mij klopt deze laatste zin niet. Wildkleur/bruin x bruin levert 50% bruine en 50% wildkleur (barm)sijzen op (in theorie). De wildkleur mannen zijn dan allen split voor bruin.

      Gr. Leon

      Opmerking


      • #4
        Beste appelvink, om bruine sijzen of barmsijzen te kweken heb je div. mogelijkheden. Bruin is een mutatie die recessief geslachsgebonden vererft.
        Dus: Bruin x bruin = alle jongen bruin;

        Wildkleur man x bruin pop = wildkleur mannen split bruin en wildkleur poppen.;

        Bruine man x wildkleur pop = wildkleur mannen split bruin en bruine poppen.;

        Wildkleurman split bruin x wildkleur pop = wildkleur mannen en wildkleurmannen splitbruin ,wildkleur en bruine poppen; (minst interessante paring. Door het verkrijgen van zogenaamde kansmannen {zijn of zijn niet split})

        Wildkleurman split bruin x bruine pop = bruine mannen en wildkleur splitbruine mannen, wildkleur en bruine poppen.

        Dit is geldig zowel voor sijzen als voor barmsijzen. Veel succes.

        Greetings Lucky

        Opmerking

        Working...
        X