Mededeling

Collapse
No announcement yet.

driekleuren papagaaiamadine ??

Collapse
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Toon
Clear All
new posts

  • driekleuren papagaaiamadine ??

    Ik heb sinds een 1/2 jaar een koppeltje driekleuren papagaaiamadine,s.
    Nu heeft het mannetje sinds enige tijd moeite met z,n evenwicht.
    Problemen met vliegen en beverig gedrag. En het lijkt wel of er een bult op z,n rug zit. (maar als ik voel zijn het gewoon veren en geen vergroeiing of id.
    Tot mijn grote verbazig zag ik vanmorgen dat het popje de zelfde symptonen krijgt.
    Ze eten verder prima,en ik ben sinds een paar weken op advies gestopt met eivoer.Wie heeft er enig idee wat dit kan zijn? en hoe ik mijn vogels weer gezond krijg?
    Groeten Leontien

  • #2
    Zit er lucht onder de huid?

    He die Leontien;heb al eens bij goudvinken een bult op de rug en in de buurt van de krop gehad.Ben ermee naar de dierenarts geweest en deze zei dat ze een lek hadden en zich zelf vol pompen met lucht.Hij prikte met een naaldje door de huid en het is nooit meer terug gekomen de vogels konden moeilijker eten door het opblazen van de huid een kon de voerbak niet eens zien.Of het bij jou het zelfde is kan ik zo niet zien zou toch even een dierenarts raadvragen vrg Rob.

    Opmerking


    • #3
      lees dit maar even, misschien kun je hier de nodige info uithalen.


      In een grijs verleden heb ik het ook wel eens gehad bij Driekleuren en Forbes Pap Am, het ging niet over.
      En 't lijkt besmettelijk, dus ik zou passende maatregelen nemen ter preventie van verdere ongelukken.
      In ieder geval deze vogels EN hun kooigenoten isoleren van je andere vogels.
      Als je het mij vraagt is het een 1 of andere variant van het paramyxo virus, of te wel de draaihals ziekte, deze vorm uit zich in stokliggen en wiebelen op de stok, beverig zitten, kortom er deugt niks van.
      Het is wel altijd bij papegaai amadines, maar alleen bij genoemde twee soorten, ik heb ook andere soorten papegaai amadines en die hebben er (bij mij dan) nog nooit last van gehad.
      kijk hier ook eens: http://zebraforum.tropenkweker.nl/

      Opmerking


      • #4
        Leontien,
        ik heb laatst ergens gelezen dat iemand dezelfde problemen had bij zijn driekleurpapagaaiamadines (hij verstrekte ook geweekt voer)
        hij had het probleem voorgelegd aan de voorzitter van de speciaalclub

        het bleek dat hij te veel eiwitrijk vooedsel verstrekte
        de vogels kregen geen geweekt voer en meelwormen meer en werden op dieet gezet. Na een aantal weken verminderden de symptomen en is het weer goed gekomen

        Opmerking


        • #5
          te veel eiwit

          hallo,
          Ik denk dat Leontien er niet ver naast als deze vogels nl te veel dierlijk voedsel krijgen dat kunnen deze sympthonen zich voordoen,dus stoppen met meelwormen ,pinkys enz enz en geen eivoer meer tot dat he probleem is opgelost,duurt het te lang dan zou ik zeker hans advies opvolgen en naar een dierenarts gaan.

          m.vr.gr.Harry
          m.vr.gr. Harry

          Opmerking

          Working...
          X