Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Ze blijven maar nesten bouwen

Collapse
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Toon
Clear All
new posts

  • Ze blijven maar nesten bouwen

    Ik heb 2 koppeltjes Zebra Vinken. 1 stelletje blijft maar nestjes bouwen ook al
    biedt ik geen nestmateriaal en nest gelegenheid aan. Takjes e.d. worden onder
    planten gelegd en als nest gebruikt. Daar worden dan de eitjes opgelegd.
    Wat kan ik doen om dit te voorkomen. Broeden met beide koppeltjes wil pas
    in april gaan doen.
    Met vriendelijke groeten

    Frans Br.

  • #2
    Mannen en poppen bij elkaar vandaan halen. Dit scheelt al een hoop denk ik.

    Opmerking


    • #3
      behalve mannen en poppen scheiden wat op zich al goed is maar geen garantie dat de poppen geen eieren gaan leggen kun je ook proberen de lichturen wat terug te brengen , minder ei voer , mindere badwater en wat schraler voeren maar ja of dat nu nog handig is aangezien je in april wilt kweken en dat is toch over zeg 2 maand en als je dit nu dan allemaal nog toepast weet ik niet wanneer je dan kunt kweken maar mischien heb je er wat aan voor de toekomst
      Henk Dijkkamp

      Ik weet niet alles maar doe mijn best.

      Opmerking


      • #4
        bij mij maakten ze 2 weken geleden nog nesten, maar telkens haalde ik ze eruit voor dat zij een ei hadden gelegd, nu zijn ze ermee opgehouden

        Opmerking


        • #5
          Hahaha, ja joh, das de fun van die zebra's! Ik heb ze zelf ook, en herken dit precies. Je hebt al heel wat bruikbare tips gehad, en verder gewoon ook ook de pop eitjes laten leggen tot ze vast erop zit, en dan alles in 1x weghalen.. Niet te lang wachten, want als je te lang wacht zitten er natuurlijk jonge zebbies in.. Maar het beste is inderdaad splitsen, maar dan moet je daar maar net de mogelijkheid voor hebben.

          Groeten, Harm

          Opmerking


          • #6
            Jammer , wat ik ook schrijf het word verwijderd, het was positief bedoeld maar dat ziet men niet .
            wat is er nu verkeerd aan om iemand attent te maken die een reageerd op een oproep van 4 jaar terug ???????
            dan zal het probleem toch middels wel verholpen zijn.

            Opmerking


            • #7
              Oorspronkelijk geplaatst door Barend
              Jammer , wat ik ook schrijf het word verwijderd, het was positief bedoeld maar dat ziet men niet .
              wat is er nu verkeerd aan om iemand attent te maken die een reageerd op een oproep van 4 jaar terug ???????
              dan zal het probleem toch middels wel verholpen zijn.
              Ik denk dat dit verwijderd is omdat het totaal niets met het onderwerp te maken heeft. en reageren op een oude oproep kan leiden dat de persoon van het topic online komt en ziet en mss zijn ervaringen hierover kan meedelen met anderen.

              Treursijs
              http://dewittn17.skyrock.com/

              Opmerking


              • #8
                Ik dacht dat zebravinken van nature nestslapers waren ...

                Opmerking


                • #9
                  De oplossing is gewoon de nestkastjes weg halen !

                  Opmerking


                  • #10
                    Oorspronkelijk geplaatst door Animal
                    De oplossing is gewoon de nestkastjes weg halen !
                    Donald schreef:
                    1 stelletje blijft maar nestjes bouwen ook al
                    biedt ik geen nestmateriaal en nest gelegenheid aan. Takjes e.d. worden onder
                    planten gelegd en als nest gebruikt.

                    Okeeee????

                    Hahaha Dus Donald schep erbij en der uit die planten.
                    Ik denk dat Donald meer iets heeft aan bericht nr 3.
                    mvg Gerard 6

                    Opmerking


                    • #11
                      hahaha inderdaad, dit topic is 4 jaar geleden geopend.

                      MAAR nog steeds actueel, want ik heb vandaag weer 4 (!) eitjes weg geraapt. BUiten... in de kou.... 2 van mijn maskergrijs koppel (kan ik herkennen, omdat de eitjes langgerekt zijn) en 2 van een mystey guest, geen idee.
                      rare beesten die zebra's, maar zoooo leuk!

                      Oplossing: rapen, rapen, rapen en als je er 100 hebt kun je een boterham vullen met omelet.
                      'Vliegde ik?'
                      -'Nee, je valde.'

                      Opmerking

                      Working...
                      X