Mededeling

Collapse
No announcement yet.

zware shac

Collapse
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Toon
Clear All
new posts

  • zware shac

    beste lezers

    ik was laatst bij een vogel vereneging geweest en zijden dat je zware shac in je broed hokjes moest doen maar nu wil ik vragen of dat een goeie oplossing is wie wil mij effen een goede tip geven

    doeidoei rijste

  • #2
    Zware shag wordt wel eens gebruikt tegen de luis inderdaad. Er zijn kwekers die een plukje shag onderin de nestjes doen bij bijv. kanaries of tropen.

    Opmerking


    • #3
      danku

      beste lezers

      menneer wim
      bedankt voor u ractie maar nog een vraag kan het ook werken bij grote parkieten of andere vogels die niet tropies of geen kanarie achter de naam hebben staan

      groete rijste

      Opmerking


      • #4
        De geur van tabak werkt preventief tegen luizen. Het maakt de luizen niet uit wat voor vogels er verder bij zitten.
        Duivenmelkers gebruiken al heel lang tabaksstelen als nestmateriaal met dezelfde reden.
        Groet Ton,
        www.allevogels.nl

        Opmerking


        • #5
          Oorspronkelijk geplaatst door Ton Koek
          De geur van tabak werkt preventief tegen luizen. Het maakt de luizen niet uit wat voor vogels er verder bij zitten.
          Duivenmelkers gebruiken al heel lang tabaksstelen als nestmateriaal met dezelfde reden.

          oke danku voor de reactie menneer ik weet nu genoeg

          Opmerking


          • #6
            tabak

            Oorspronkelijk geplaatst door rijste
            beste lezers

            ik was laatst bij een vogel vereneging geweest en zijden dat je zware shac in je broed hokjes moest doen maar nu wil ik vragen of dat een goeie oplossing is wie wil mij effen een goede tip geven

            doeidoei rijste
            Doe al jaren shag onder in de nestjes liefs onder een touwnestje .
            En je hoeft de dure shag in de winkels niet tekopen !
            Want op de shows in Appeldoorn en zuthfen zijn altijd handelaren die tabak aan bieden voor een redelijk prijs , en ook nog in grote en kleine hoeveel heden, dus wat let je?

            Dus op na de grote shows!

            Opmerking


            • #7
              zuthfen schrijf je niet zo maar zo zutphen

              Opmerking


              • #8
                Oorspronkelijk geplaatst door vandijka1983
                zuthfen schrijf je niet zo maar zo zutphen
                Tomorrow is the first day of the rest of your life...

                Opmerking


                • #9
                  Ik doe altijd een beetje shag kruimels in de nestkastje onder de nestmateriaal en tot nu toe nog geen last van luizen gehad.
                  Geduld is een schone zaak, maar het kunnen opbrengen is de kunst.

                  Opmerking


                  • #10
                    tabak stelen zijn zo te koop in een winkel waar men duiven dingen verkoopt......in stukjes knippen en hoppa probleem opgelost
                    Je hoeft niet ziek te zijn om beter te worden!

                    Opmerking


                    • #11
                      ik gebruik zins kort ook tabakstelen wil dit jaar dat bij al mijn vogels gaan gebuiken

                      je kan het ook gewoon kopen bij de welkoop 1 kilo kost iets van 5 euro als ik het goed heb maarja

                      veel ben je niet nodig
                      mvg roy (vogelfreak)
                      kijk ook eens op mijn site www.roy-vogels.nl

                      Opmerking


                      • #12
                        Ik heb ze ook gebruikt, maar het hielp weinig tot niets.
                        Als er genoeg beestjes hebt lopen ze ook in de nestjes met shag.
                        Ik gebruik nu homeshield / fossile shield (zelfde werking) onder in de nestkastjes en de kooien het voldoet goed.
                        Voor mij ook geen vergif meer, je helpt jezelf en de vogels naar de ....

                        Opmerking

                        Working...
                        X