Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Katten ??

Collapse
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Toon
Clear All
new posts

  • Katten ??

    Vanmorgen vond ik een dode pop bij mijn wildvorm grasparkieten. Ik heb niets gemerkt van enige ziekte, de anderen gedragen zich heel normaal.
    De kop was volkomen kaal en bebloed. Ik zie nooit katten in de tuin en de voliere is groot genoeg om de vogels meteen weg te laten vluchten.
    Kan het zijn dat de parkieten toch ruzie maken en elkaar aanvallen? Of dat de andere parkieten een kadaver kaal plukken?
    Iemand een idee?
    Ik zal vandaag nog het schrikdraad weer installeren, dan komt er zeker geen kat meer bij.

    Alvast bedankt
    Budgie

  • #2
    Als er parkieten in een voliere zitten dan kunnen ze inderdaad de dode parkiet helemaal toetakelen.
    Ik heb zelf een heel dicht hok waar absoluut geen katten bij kunnen en heb dit ook vaker ondervonden.

    Opmerking


    • #3
      Hallo budgie,


      Ik denk niet dat het katten zijn geweest. Het komt bij mij ook wel eens voor, ook in de binnenvoliere waar geen katten bij kunnen. Ik denk wel eens dat de parkieten zelf de zwakken eruit pikken en opruimen. Ik heb wel eens gehad dat ik dacht:"Die zit niet helemaal lekker, even in de gaten houden". En de volgende dag ligt hij dood in de voliere, vaak ook aangepikt. Maar misschien weet dhr v/d Linden een andere oorzaak.

      Vriendelijke groet,

      Budgerigar

      Opmerking


      • #4
        Vaak vechten poppen om een favoriet nestblok, daarbij kan het voorkomen dat ze een tegenstander zo zwaar verminken dat de dood er op volgt.

        Greetzzz

        Opmerking

        Working...
        X