Mededeling

Collapse
No announcement yet.

geld maakt onze mooie hobby kapot

Collapse
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Toon
Clear All
new posts

  • geld maakt onze mooie hobby kapot

    Ik schrijf dit stukje als vader
    onze dochters zijn in december net als ik lid geworden van de vogelvereniging.
    mijn oudste dochter 9 jaar wil graag glosters en zebravinken gaan kweken mijn jongste dochter 6 jaar grasparkieten ( heeft nu 1 koppel engelse grasparkieten gewonnen op de club) maar wisten niet dat kleine parkietjes ook gevraagd gaan worden.
    verschillende advertenties gezet maar als je dan ziet wat men het kind aanbied, wordt ik erg verdrietig 35,euro voor 1koppel zebravinken waar ik nou niet van zou zeggen dit zijn toppers.
    gelukkig zijn er nog wel mensen die de hobby levendig willen houden bij de jeugd en tegen een zeer laag bedrag van 7,50 per gloster van zeer goede kwaliteit het kind deze vogels te gunnen
    maar moet het nou echt allemaal zo duur gemaakt worden
    groeten
    wilfred coljee

    ps ik weet alle kwaliteit heeft zijn prijs maar hou het redelijk en hou deze mooie hobby voor iedereen mogelijk

  • #2
    Dochters

    Ik heb een kleinzoon die ook weg is van kleine grasparkietjes, dus ik ken de situatie.
    Als je dochter in het voorjaar nog kleine parkietjes wil hebben, geef dan een seintje, want dan heb ik wel jongen om weg te geven. Ik ga er niet mee handelen.
    Budgie

    Opmerking


    • #3
      Loop eens binnen op een beurs van een vogelvereniging of een goede dierenspeciaalzaak, zebravinken zijn veel goedkoper te krijgen nu.
      Ook een oproep op vogelmarktplaats.nl levert vaak leuke reacties op.
      Succes, ook voor de meiden.
      Groet Ton,
      www.allevogels.nl

      Opmerking


      • #4
        Het is natuurlijk leuk als je voor een habbekrats een paar vogeltjes kan kopen.
        Aan de andere kant weet ik wel ,dat er kinderfietsjes bestaan, maar van
        kindervogeltjes heb ik nog nooit gehoord.
        Echt goede vogels zijn in doorsnee niet goedkoop.
        Maar moeten het dan wel gelijk toppers zijn en prijzen worden gewonnen.
        Kan je kinderen van 6 resp.9 jaar de verantwoording geven over
        een vogelfokkerij.
        Is het niet de bedoeling,dat in feite de vader met de vogels fokt en de kinderen helpen.
        Dit zijn toch een aantal vragen,die een serieuze fokker,die vogels te koop aanbiedt zich zal afvragen.
        Vr.groeten van
        Antoni





        homepage:
        http://home.tiscali.nl/kunstantonih/

        Opmerking


        • #5
          verantwoordelijkheid?

          Ik denk dat het juist heel goed is dat de kinderen het zelf doen en de keuze om met niet te moeilijke soorten te beginnen is ook gemaakt.Ze leren om voor levende dieren te zorgen daar hoort een hele verantwoordelijkheid bij dit is voor de opvoeding goed maar zeer zeker voor hun ontwikkeling.Als vader het doet word er gauw gezegd ik heb geen tijd paps doet het wel.Ben zelf ook op die leeftijd begonnen met parkieten en groenlingen door het zelf te doen blijft het interresant.Het is alleen jammer dat sommigen de jeugdleden niet goedkoper aan vogels helpen dat is een beetje de taak van de vereniging waar ze bij zijn aangesloten groeten Rob.

          Opmerking


          • #6
            ja een paar vogels kopen en ja wat is dan duur gezien op de bondshow gewone ordinaire gouldamedines voor 90,-- euro normale prijs tussen de 30 en 40 euro.

            maar goed om even op de topic terug te komen waar het in dit geval omgaat heb de betreffende adv. denk ik ook gelezen zowel op vogelmarktplaats als op marktplaats zelf en mij eerste gedachten waren toen ook ja das lekker goedkoop de vogels wegdoen en pa lekker kweken want vogels voor een meisje van negen ja en volgende week wil ze jonge konijnen en de week erop een pony en wie doet dan nog de vogels pa of ze worden verkocht voor de werkelijke waarde.

            maar goed dat zijn zo de gedachte die je krijgt bij het lezen van zo'n adv. en hellemaal als er bij staat dat ze lid is geworden van een plaatselijke vereniging waar dus ook leden zitten die vogels hebben en daar kun je ze dan niet kopen vind ik wel vreemd.

            voor een jeugdlid hier uit de vereniging zal ik nog meer korting geven als dat de andere leden al krijgen en ook een jeugdlid van een andere vereniging of geen lid van een vereniging wil ik ook wel helpen als het moet maar dan wil ik er wel van overtuigt zijn dat het goed zit.
            Henk Dijkkamp

            Ik weet niet alles maar doe mijn best.

            Opmerking


            • #7
              kinderfietsen

              de heer hopman heeft veel vertand van vogels maar niet van kinderen
              ff jammer want het is wel de toekomst ook van onze vogels

              Opmerking


              • #8
                vogels, verantwoordelijkheid, plezier.

                Ik denk dat Rob wel gelijk heeft, je mag de kinderen best een stukje verantwoording geven. Voeren, nestje in de kooi hangen, schoonmaken etc.
                Maar doe dat wel samen met het kind, vooral als het kind tussen de zes en pakweg 12 jaar is. En dat stukje verantwoording kun je dan langzaam gaan opbouwen. Hangt natuurlijk ook van het kind zelf af.
                Belangrijk is ook dat er iets tegenover staat. Namelijk resultaat.
                En dan bedoel ik niet meteen het jeugdkampioenschap van de vereniging maar om te beginnen een paar gezonde jonge vogels.
                Schaf dan ook wat vogels welke makkelijk tot broeden over gaan. En meestal zijn deze ook niet zo duur. Bovendien, veel verenigingsleden staan graag belangeloos wat vogeltjes af om junior op weg te helpen.
                Ben je meteen van het probleem af van de centjes. Hoewel, kinderen moeten ook leren dat ze later, als ze eens wat andere en duurdere vogels willen hebben, best eens met de spaarpot moeten rammelen.
                En dan nog dit, papa's en opa's moeten de kids nooit vogels geven omdat ze dit zelf zo leuk vinden.... Dit leidt meestal tot ergernis en de vogels zijn zo weer gevlogen!
                Tomorrow is the first day of the rest of your life...

                Opmerking


                • #9
                  [QUOTE=Antoni Hopmann;6287]
                  Kan je kinderen van 6 resp.9 jaar de verantwoording geven over
                  een vogelfokkerij.
                  QUOTE]

                  NEE dit is immers een bebrijf.

                  Maar je kunt ze wel de verantwoording geven over hun HOBBY.

                  OOOH JA wie is er niet begonnen zonder hulp??
                  http://members.home.nl/maurice.pieper

                  Opmerking


                  • #10
                    geld maakt hobby kapot

                    ik ben blij dat er veel gereageert wordt.
                    ik hoor bij ons op de vereniging ook dat er best wel mensen zijn die tegen een schappelijke prijs mensen die pas beginnen en kinderen wel willen helpen maar ook hier wordt vaak gesprokken over de grote bedragen die voor een koppel vogels betaalt moet worden in het algemeen
                    bij ons thuis is het zo dat mijn dochter andre vogels wilde dan ik zelf had.
                    ik heb voor haar mijn gezeldschaspsvoliere nu leeg geruimd.
                    mijn dochter heeft zeerveelbegeleiding nodig vandaar dat ik zelf no maar 2 koppels heb, en ga ik me verdiepen in vogels waar ik vroeger er nog niet een van op me hok wilde hebben.
                    maar als het kind dat zeer weinig zelfvertouwen heeft en al 2 jaar trouw helpt de vogels te verzorgen moet je haar daar in steunen
                    dat wil dus niets zeggen over of er niet geinversteert wordt door ons maar zij wilde zelf ook graag nog wat vogels kopen wat natuurlijk heel moeilijk is als je 9 jaar ben.

                    Opmerking


                    • #11

                      Opmerking


                      • #12
                        Beste Vogelvrienden!
                        Allereerst bedank ik jullie voor de reactie op mijn opmerkingen en vragen.
                        Ach ik heb zelf ook kinderen,die inmiddels volwassen zijn en zelf kinderen hebben. Juist daarom!
                        Voorts of het nou om een kleine of grote HOBBY-fokkerij gaat,dat maakt niets
                        uit. Vogels zijn zoals jullie net zo goed weten als ik levende wezens,die
                        constant een juiste verzorging nodig hebben.Dus niet een paar weken of geen prijs gewonnen,dan hou ik er maar mee op.
                        Verantwoordelijkheidsbesef is een heel goede zaak.Sommigen hebben dat van nature.Anderen moet het worden aangeleerd.
                        Succes toegewenst.
                        Vr.groeten van
                        Antoni





                        homepage:
                        http://home.tiscali.nl/kunstantonih/

                        Opmerking


                        • #13
                          nou ja even terug komen op de topic

                          ik hoorde iemand zeggen te duur is iets wat het geld niet waard is. (dus dit is iets wat iedereen voor zichzelf moet bepalen)
                          de prijzen die je noemt zijn van de aanbieders die op jouw advertentie reageerde waarschijnlijk? ik weet niet hoor maar voorzover ik weet zijn hele goeie vogels ook wel voor minder te krijgen en mijn eerste vogels kreeg ik van een oudere vogelliefhebber en ik vertrouw er wel op dat er nog steeds van die mensen zijn.
                          het zou tenminste erg slecht en haast onmogelijk zijn als je geen goedkopere vogels van rond de 88 a 89 punten kan kopen. en wil je voor je kinderen betere klasse vogels ja dan moet je er duur aan.
                          veel succes ermee.
                          Groeten, Ben

                          Opmerking


                          • #14
                            te duur

                            ik vind de prijzen inderdaad de pan uit rijzen(komt dit door de handelaars)
                            mijn kleinzoon ziet iedere verandering van mijn vogelbestand maar heeft nog niet aangegeven dat hij interesse heeft in mijn hobby.zo vlug hij dit doet zal ik hem hierin van harte steunen,wat niet wil zeggen dat er meteen kampioenen aangeschaft moeten worden,wat ik in de reactie's toch vaak tegenkom.mvg jan

                            Opmerking


                            • #15
                              prijzen

                              Ja er zijn fokkers bij die heel veel geld voor de vogels vragen.
                              Gelukkig zijn ze niet allemaal zo.
                              Ik fok zelf rood int. en rood schimmel kanaries, daar vragen ze grif (topfokkers?) 80 euro of meer voor.
                              Maar er zijn ook goede fokkers, ik kocht van 2 fokkers 8 kanaries en heb deze mee laten doen in de open klasse daar kreeg ik tussen de 90 en 92 punten voor en ik betaalde voor deze vogels gemiddeld 20 euro.
                              Zelf verkoop ik mijn vogels, en dat zijn vogels van 89 en 90 punten voor 10 euro en daar mag ik nog voor in mijn handen knijpen.
                              Dezelfde vogels verkoopt men in de winkel voor 25 euro.
                              Ik denk als men bij een vogelvereniging aangesloten is er best mensen zullen zijn die kinderen op weg willen helpen met goede vogels voor een schappelijke prijs.
                              Ik weet dat ze bij onze vereniging zelfs de kinderen wel helpen hoe ze de vogels moeten kweken en ringen enz enz.

                              Opmerking

                              Working...
                              X