Mededeling

Collapse
No announcement yet.

wind eieren bij gloster

Collapse
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Toon
Clear All
new posts

  • wind eieren bij gloster

    hallo allemaal
    ik kwam vandaag bij onze gloster pop die in de kooi een ei zonder schaal heeft gelegt terwijl ze al een ei met schaal in het nestje heeft liggen ze heeft voldoende kiezel en grid tot haar beschikking. het windeitje was nog heel en de pop ziet er ook goed gezond uit wat nu te doen.
    temperatuur op het hok is ongeveer 14 graden
    wie weet wat er aan de hand kan zijn
    groeten
    wilfred coljee

  • #2
    Windei Bij Gloster

    Hallo Wilfred!
    Een windei is toch een gebrek aan kalk. Je zal aan deze behoefte moeten
    voorzien door ruimschoots Oestergrit ter beschikking te stellen en Sepia op te hangen.Wordt daarvan niet gegeten,dan de sepia raspen en door het eivoer doen.
    In het gemengde vogelgrit zit meestal ook oestergrit,maar dat is niet voldoende.
    Ook fijngestampte eierschalen is een nuttige toevoeging.
    Vr.groeten van
    Antoni





    homepage:
    http://home.tiscali.nl/kunstantonih/

    Opmerking


    • #3

      Opmerking


      • #4
        Denk ook aan vitamine D3 deze zet calcium om, zodat de calcium vrij komt om te gebruiken. Bij een tekort aan vit. D3 ontstaat rachitis ofwel engelse ziekte genoemd (vergroeiingen van beenderen).
        Geef je vogels voldoende zonlicht of compenseer het door een paar druppels levertraan door het zaadmengsel te mengen. Ook hier geldt net als de andere vetoplosbare vitamines, overdaad schaad.


        Greetzzz

        Opmerking


        • #5
          Windei Bij Gloster

          Bij de fok met gezonde niet al te jonge kanaries,die een verantwoorde voeding , badwater en voldoende vliegruimte krijgen,komen windeieren praktisch niet voor.
          Mocht dit ondanks de goede zorgen toch voorkomen, dan moeten deze vogels niet verder in de fokkerij gebruikt worden. E.e.a. geeft alleen maar teleurstelling.
          Vr.groeten van
          Antoni





          homepage:
          http://home.tiscali.nl/kunstantonih/

          Opmerking


          • #6
            pop met windei

            he popje dat van de week een windei heeft gelegt heeft nu weer gewoon 2 eieren in het nestje gelegt
            het vreemde is dat het windeitje nog helemaal heel was heeft ze het aangevoeld dat er iets niet goed was en daarom buiten het nest gelegt of heeft ze het er uit gegooit het vlies was wel vrij stug maar dat kan natuurlijk door droging komen
            ik hoor het graag
            allemaal bedankt voor jullie reacties
            als beginend kweker met kanaries heb ik veel aan jullie reacties

            Opmerking


            • #7
              Wilfred de poppen hebben meestal moeite om zo'n windei te leggen ze zitten dan ook vaak niet op het nest als deze gelegd worden.Doordat het vlies meegeeft blijven ze vaak heel,zou als ik jou was vogelmineralen voeren de vogels nemen dit vaak net een paar dagen voor het eieren leggen op.Vaak zie ik dan poppen met grijze koppen dan weet ik dat ze de mineralen weer opzoeken veel plezier met je hobby Rob.

              Opmerking


              • #8
                windei

                Bij mijn kanaries komt het ook wel voor, ik heb nu 17 koppels op eieren zitten en 1 daar van heeft ook een windei gelegd en daarna nog 3 gewone eieren.
                Deze pop zit nu op 5 eieren.

                Opmerking


                • #9
                  Oorspronkelijk geplaatst door wilfred coljee
                  hallo allemaal
                  ik kwam vandaag bij onze gloster pop die in de kooi een ei zonder schaal heeft gelegt terwijl ze al een ei met schaal in het nestje heeft liggen ze heeft voldoende kiezel en grid tot haar beschikking. het windeitje was nog heel en de pop ziet er ook goed gezond uit wat nu te doen.
                  temperatuur op het hok is ongeveer 14 graden
                  wie weet wat er aan de hand kan zijn
                  groeten
                  wilfred coljee

                  Hallo Wilfred.
                  De temperatuur van 14 graden vind ik persoonlijk net iets te laag. Ik zou t minimaal 16 houden. Maar dat heeft verders niet met windeieren te maken. Dit kan altijd wel voor komen. T kan zijn dat de vogel net nog niet lang genoeg grit heeft gekregen?

                  Groeten Eric
                  Eric Tillemans Norwich en Glosters http://members.home.nl/fam.tillemans

                  Opmerking

                  Working...
                  X