PDA

Bekijk Volledige Versie : zwart rood mozaiŽk koppelen met ??

bozzee
15-01-2007, 19:49
Wie kan mij vertellen waar ik mijn zwart-rood mozaiŽk man mee kan koppelen?
Ik heb nog nooit gekweekt met kanarie's en vond dit een mooi kleurtje voor in de voliŽre. Nu wil ik deze man wel apart zetten met een popje in een kweekkooi, maar moet dit een zwart-rood mozaiŽk zijn? Of zijn er meerdere mogelijkheden. Misschien een rood moziek pop? Of iets dergelijks.
Ik weet niks over het vererven van kanarie's dus uitleg erbij zou fijn zijn. :D

Alex Bos
15-01-2007, 21:48
Bozzee,

Wanneer je goede zwartroodmozaieken terug wilt kweken zul je het beste een zwartroodmozaiek pop kunnen gebruiken.
Koppelen aan een roodmozaiek pop geeft overwegend bonte roodmozaieken.

Groeten

Alex

Ben86
15-01-2007, 21:53
bij kanarie's maakt het niet uit welke kleur je bij elkaar doet. het enige waar je rekening mee moet houden is dat het beste intensief tegen schimmel.

verder de kleur is afhankelijk wat je met de vogels wil gaan doen. je kan elke kleur tegen elkaar zetten maar dan mix je alle kleuren door elkaar en krijg je vogels die je voor misschien nog geen 5 euro op de markt kan verkopen.

ik ben zelf een voorstander van kleurkanarie's op kleur te kweken dus dit houd in om een bepaalde kleur proberen te kweken(hiermee heb ik dan ook bij verschillende shows meegedaan).

omdat je zegt dat je een beginnende kanarie kweker bent zou ik je aanraden om een zwart-rood mozaiŽk pop te gebruiken. als je besluit om toch buiten in de voliere te kweken (ervan uit gaande dat deze groot genoeg is) kun je nog 2 poppen erbij doen. ik ben geen zwart-rood mozaiŽk kweker dus weet niet wat je nog meer kan doen.
veel succes in ieder geval.

mvg Ben

bozzee
15-01-2007, 23:23
zelf kweek ik met kromsnavels, de kanarie's heb ik er eigenlijk zomaar bij. het is niet zozeer een streven om tt-vogels te kweken maar ik ben niet van plan om zomaar alle kleurtjes door elkaar te kweken.
Dus ik zal gewoon eens op zoek gaan, naar een soortgelijk popje.

Bedankt alvast voor de snelle info.

Gr.Edwin.

Ben Snijder
27-02-2007, 21:58
Wanneer je niet aan een pop van deze kleurslag kunt komen dan kun je waarschijnlijk wel aan een redelijke zwartrode pop komen. Hiermee kweek je zwartrode kanaries die split mozaiek zijn. Met de poppen kun je volgend jaar dan weer verder op de vader. Let wel, dit mag maar 1 keer om inteelt te voorkomen.

Succes, Ben Snijder

Antoni Hopmann
27-02-2007, 22:55
Heel goed van jou,Edwin,om op zoek te gaan naar een passende pop.
Ook al doe je niet mee aan een vogelshow is dat toch het beste.
Succes!

bozzee
28-02-2007, 19:35
Bedankt nog voor de reactie's, ik heb toch nog een popje gevonden via een lid van onze vereniging. Hij had er nog 3 op reserve, maar ik mocht er van hem een uitzoeken. :)

Verder is het afwachten hoe het gaat, ze vliegen nu nog lekker rond in de voliere.

Groeten Edwin.

Roger
28-02-2007, 22:27
hoi heb je mail gelezen en ben het met de andere eens je zult een zelfde pop moeten zoeken.

Groetjes Roger

bozzee
01-03-2007, 13:16
Voor de duidelijkheid het popje dat ik er nu bij heb, dat is ook een zwart rood mozaiek. :)

Gr. Edwin.