PDA

Bekijk Volledige Versie : Andersom kan misschien óók....

Serinus
11-01-2007, 21:25
Hallo,

Sinds de oprichting van dit Vogelcafé ben ik een regelmatige bezoeker.
Ik heb me regelmatig in de diverse discussies gemengt, je kunt van mij niet zeggen dat ik langs de zijlijn heb staan meekijken.

De reden dat ik graag terug kom naar dit Café ligt ondermeer in het feit dat dit één van de weinige plekken op het www is waar Nederlandstalige vogelliefhebbers bij elkaar komen, zónder dat dit door één van de vogelsoorten wordt overheerst.
(In het verleden kwam ik óók regelmatig op Vogelarena, maar daar kreeg ik meer en meer het gevoel dat het voorál de kromsnavelliefhebbers waren die daar de toon zetten.
Je merkt dan ook dat vrijwel álle discussies, na enkele bijdragen, de richting opgaan van de kromsnavels en hún specifieke problemen op dat gebied).

Het voordeel van Vogelcafé is dat er verschillende categoriën zijn gecreërd.
Dus, meestal, blijft een kanarievraag een kanarievraag etc.
Houden zo!

Soms lopen discussies hier echter óók wat uit de hand.
Zonder iemand een sneer mee te geven, zijn er enkele medeforumleden die, vaak, de man spelen in plaats van de bal.
Ik vind dit jammer, omdat dit gedrag niet ten goede komt aan de discussies en de sfeer op dit (óf om het even wélk ander) forum.
Gelukkig zijn deze personen op Vogelcafé in de minderheid!

Ik heb bewust een "Nickname" genomen, eentje die, wat mij betreft, de lading van m'n vogelinteresse behoorlijk dekt.
Niet iedereen stelt dit op prijs, maar degene die op een normale manier(!) mij benaderd hebben, heb ik in een goed gesprek uitgelegd waarom ik dit gedaan heb.
Vaak heb ik hieruit goede contacten overgehouden.

Verder wil ik nog één opmerking maken richting de oprichters van dit forum.
In eerste instantie werd dit forum gepresenteerd als een initiatief vanuit de vogelbond(en).
Ik heb de indruk dat déze vlag de lading niet geheel dekt.
Er zijn regelmatig discussies gevoerd waar een opmerking of standpunt van "De Bond" op zijn plaats zou zijn geweest, helaas zijn er die niet of nauwelijks geweest.
Vervolgens kan ik me de discussie nog herinneren over de invoering van de nieuwe pigmenteisen van de Kleurkanaries http://www.vogelcafe.nl/showthread.php?t=699&page=3
Hier wordt met de botte bijl het "slotje" gehanteerd.
(Zelfs in "Onze Vogels" was meer openheid over dit onderwerp te bespeuren.)
Voor de goede gang van zaken, ik deed aan deze discussie niet mee, maar vond het wél interessant om hierover een mening te vormen.
Ik denk dat wat méér duidelijkheid over het ál dan niet gelieerd zijn met "de Bond" op zijn plaats zou zijn.

Goed, dit was even wat ik van m'n hart wilde hebben aangaande Vogelcafé.

De reden echter, dat ik dit stukje hier schrijf is dat ik de komende tijd (helaas) wat minder tijd kan nemen om achter m'n computer te kruipen.
Ik ga verhuizen (naar de andere kant van het dorp) en moet daar het een en ander "klussen" aan huis en tuin.
Verder zal ik compleet nieuwe vogelverblijven moeten bouwen.
Dus ik heb genoeg te doen de komende maanden.
Ik blijf echter Vogelcafé wél volgen, maar wat meer van een afstandje.

Dus als ik wat minder in beeld ben de komende tijd, heeft dat niet te maken met eventuele onvrede met het een of ander hier op Vogelcafé, maar is puur een persoonlijk gegeven.

Zoals gezegd; ik ben blij met de opzet van deze site, kan er goed "m'n ei kwijt".
Ik hoop dan ook dat Vogelcafé een blijvertje zal zijn!
Dat kan echter alleen dankzij de inbreng van de leden van Vogelcafé, wij zélf dus!
Respecteer elkaar en elkaars mening dan ook, val mensen niet persoonlijk aan maar waardeer de betrokkenheid en moeite die mensen nemen om hún bijdrage aan de "vogelhobby" te leveren.
Dit klinkt misschien een beetje moraliserend, maar ik méén het wel!
En bij sommigen mis ik dat helaas een beetje......

Verder; als ik met m'n bijdrages iemand heb gekwetst dan spijt me dat, als ik er iemand mee verder heb kunnen helpen dan ben ik daar blij mee.

Graag "tot ziens allemaal op een later tijdstip"!
Want "I'll be back":D
Degene die ik wat béter heb leren kennen, weten inmiddels tóch wel hoe ze me "te pakken kunnen krijgen", dus daar zeg ik maar "Houdoe" tegen.

Groeten, Serinus.

Ton Koek
12-01-2007, 00:12
Houdoe Serinus en veel plezier met de verhuizing. Plezier ja! Want als het goed is, is het óók leuk allemaal. :)
Tot ziens en neem ook af en toe een pauze, dat is gezond voor lichaam en geest.

John Besseling
12-01-2007, 17:19
Hallo Serinus

Zoals je ziet gebruik ik geen nickname. Ik heb er niet zo'n probleem mee om onder mijn eigen naam naar het cafe te gaan.Maar dit terzijde.
Ik post niet zoveel(misschien door gebrek aan ervaring in het "wereldje"), maar ik lees en volg wel veel draadjes.
Je hebt groot gelijk dat er niet op de man gespeeld moet worden, maar dat men hier komt om het een en ander van elkaar te kunnen leren.
Tenslotte zijn we toch allemaal met dezelfde hobby bezig:[B]Vogels[B]
Of het nou kanaries,tropen,kromsnavels zijn.

Succes met je verhuizing

Groeten John:)

vogelfreak
12-01-2007, 18:13
suc6 met de verhuizing

groetjes roy (vogelfreak)

zeepsop
06-03-2007, 19:10
Hoi Serinus

Ik wens je veel sterkte met je verhuizing, ik ben die van mij (26 jaar geleden nog niet te boven) ik weet wat je mee gaat maken.

Ik heb het afgelopen half jaar het "Vogelcafé" goed gevolgd en ben jou veel tegen gekomen. Af en toe dacht ik wel eens dat je niets anders te doen had. Je hebt veel positieve reacties gegeven, maar vaak met een ondertoon is mijn mening. Dat je de mond werd gesnoerd, tja dat kan gebeuren. Maar daar heb je tot op heden geen genoegen mee genomen. Laat dat rusten, dan gaat je verhuizing volgens mij een beter verloop hebben.

Robert ............ btw ik heb wel een nickname ....... succes :)

henk
07-03-2007, 21:00
Serinus,

Heel veel sterkte met je verhuizing.
Ik heb dat zelf een paar maal gedaan, maar wel altijd gezorgd dat mijn vogelverblijf niet als laatste klaar was. Zelfs heb ik één keer mijn voliere al op mijn nieuwe adres gebouwd, terwijl ik nog op het oude woonde. Maar dan moet je geluk hebben.

Nogmaals veel succes; oh ja en bedankt voor de complimenten voo0r de site. Ik geef ze door aan de webmaster.

Groet,

Henk