PDA

Bekijk Volledige Versie : nieuw

justin
06-01-2007, 19:03
hallo ik ben paul .en ben bezig met een binnen en buiten voljeren .ik ga kanaries houden .ik heb er een paar jaar gelden ook gehad .dus ik weet er al wat van af maar tips kan ik altijd gebruiken gr paul uit breda.-0-

Goudvink
06-01-2007, 22:09
Hallo Justin.,
Allereerst welkom op dit forum. Voor een voliere te bouwen heb je 1001 mogelijkheden. Een paar tips kan ik je wel geven. Als eerste de bodem: maak deze altijd zo dat er geen ongedierte (bv muizen) in kan komen. Als je gewoon de grond wilt behouden graaf dan een stuk gaas in tot ongeveer 60 á 70 cm diepte. Je kunt natuurlijk ook een betonnen vloer storten. Voor de beplanting (als je dat wilt) neem dan alleen planten die natuurlijk niet giftig zijn zoals bv vlierbes, brem, dopheide enz. enz. Het ziet op zicht mooi uit een beplante voliere maar het nadeel ze na verloop van tijd helemaal onder de mest zitten. Kanarie's zijn daarbij ook dol op knoppen en jonge blaadjes. Om dit te voorkomen kun je een open voliere maken maar ook dit heeft weer risico's denk maar eens aan ziektes van vogels buiten. Een open voliere heeft nog een nadeel en dat is dat als je je vogels een keer medicijnen moet (i.v.m. ziekte) geven die je in het water doet je vogels dan misschien niet voldoende binnen krijgen doordat ze druppels regenwater drinken. Maak ook een klein sluisje bij de deur zodat je in feite door 2 deuren moet voor je bij de vogels kunt i.v.m. ontsnappings gevaar. Houd in ieder geval bij de bouw van je voliere rekening met het aantal vogels die je erin wilt zetten. Let op dat je de voliere niet overbevolkt kanarie's laten zich goed kweken. Verder kom je met een beetje fantasie een heel eind. Ik zelf heb geen beplanting, een betonnen vloer, een gang voor mijn voliere's en geheel overdekt maar die keus laat ik aan iedere vogelliefhebber zelf over. Succes bij de bouw van je voliere.
Groet Goudvink