Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Anbvv

Collapse
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Toon
Clear All
new posts

  • Anbvv

    Gisteren een halve dag vrij genomen om vogels te kijken.Ik kom daar in de tt ruimte met een geweldige show van roofvogels,een mooie opening van de show.Het doek ging omhoog en we beginnen tekijken,wat er goed tezien was kwa vogels zijn de bovenste kooien in de stelling de drie er onder zijn waardeloos.Waarom kan er geen goed licht geregeld worden.HET IS TOCH EEN NEDERLANDS KAMPIOENSCHAP WAT ER VERDEELD WORD.En de verkoop klasse waar je met mondjesmaat naar binnen mocht en de deur ging weer dicht omdat het er tevol werd.Nee onze Italianen hadden de mooiste plek ingepikt op DE VERANDA.GRT TEUNIS(WAARZIJN WE MEE BEZIG OM DE VOGELSPORT KAPOT TEMAKEN VOOR DE NEDERLANDERS)

  • #2
    Verkoop kanaries door italianen

    He Teunis de verlichting is helaas daar altijd slecht maar dat men door een vogelbond de vogels zo in loppers aan laat bieden zoals de italianen dat doen dat is geen reclame voor de vogelsport.Word er vaak gezegt door de bonden dat men op markten moet proberen niet meer dan 2 vogels in een kooi te doen voor het welzijn van de vogels.Nou daar zaten er verschillende in loppers heb er zelfs een paar gezien zonder drinkfontein of zaadbak slechte zaak zou men toch beter moeten voorlichten dat dat eigenlijk niet kan Rob.

    Opmerking


    • #3
      Waren de Italianen er alleen maar om vogels te verkopen, of kwamen ze ook om vogels te showen?

      Gr. John

      Opmerking


      • #4
        Ze waren er alleen om te verkopen voorzover ik heb gezien, en zoals gesteld het merendeel zat in lopers, da's niet echt reclame voor de liefhebberij die verkoop uit lopers.
        Het waren overigens wel keurige vogels, gaaf, schoon etc.
        Aan de kooien te zien waren het dezelfde kwekers (lijken me eerlijk gezegd eerder handelaren) die een jaar geleden in Zwolle op de markt stonden.

        Ik ben zelf geen kanarie liefhebber maar ik hoorde prijzen van 75 euro per stuk voor kleurkanaries en ik had de indruk (donderdag) dat er weinig kopers waren, kan me vergissen, maar die indruk had ik.
        Over de kwaliteit kan ik me niet uitspreken want ik heb geen verstand van kanaries.
        Het waren wel hoofdzakelijk mozaieken in het rood wat er zat, ik denk tegen de 50% van de kleurkanaries waren roodfactor mozaieken.
        Er zaten ook postuurrassen die meer dan 300 gekost zouden hebben.

        Mijn persoonlijke mening: Ja ze hadden inderdaad een mooie plek, mooier dan de reguliere verkoopklasse da's ook waar, loperverkoop zou ik als bond ook liever niet toestaan.
        Maar aan de andere kant de kanariekwekers piepen wel heel erg over "ik kan niks krijgen/kopen van de nieuwe standaard...." en "ik stop er mee, of ik ga vetstof kweken"
        Daar zaten ze dus met die balken en als ik echt verder wou dan had ik daar ondanks de stevige prijs toch een aantal koppels (3 of meer) aangeschaft en vanuit die vogels proberen je nieuwe stam op te bouwen.
        Als je zelf met 20 koppels kanaries kweekt kun je beter je 15 minste koppels verkopen en voor dat geld nieuwe standaardvogels kopen.
        Of die 15 koppels gebruiken om een extra nestje eieren van nieuwe standaardvogels uit te broeden.
        De oude standaard zie ik niet meer terugkomen, dus je moet wel wat als je op de TT's een beetje wilt meedraaien.
        En in dat kader heeft de ANBvV denk ik die Italianen uitgenodigd, om iedereen die niet in de gelegenheid is om Italiaanse vogels te gaan halen/kopen toch de gelegenheid te geven om iets dergelijks aan te schaffen.
        Kost een paar centen, maar drie jaar aanploeteren om "oude standaardvogels" om te bouwen naar vogels die aan de nieuwe standaard voldoen kost ook geld en dan vraag ik me nog af of je dat wel redt in die 3 jaar. Dan is kopen, ondanks 75 euro, nog altijd goedkoper.
        Dus er zitten positieve en mindere punten aan deze Italianen in Zutphen, maar is dat niet met alles zo?
        kijk hier ook eens: http://zebraforum.tropenkweker.nl/

        Opmerking


        • #5
          wat er te koop was

          Beste Hans.In de zwart met geel in de zwart met wit waar wij in Nederland naar op zoek zijn zat er niks om ermee vooruit tekunnen voor de aankomende jaren .In het mozaieken gebeuren hier en daar een aardig vogeltje maar niet de top wat er gevraagd word,Deze mensen zijn op geld uit en niks anders,ik hoop dat vogel 2007 niet van die rare stunten uithaalt.GRT Teunis.

          Opmerking

          Working...
          X