Mededeling

Collapse
No announcement yet.

buffalo wormpjes

Collapse
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Toon
Clear All
new posts

  • buffalo wormpjes

    Wie kan mij vertellen, of advies geven hoe je Buffalo wormpjes het beste kunt bewaren.

    Waarin, temperatuur e.d.

    De wormpjes die ik voor de eerste keer had begonnen na een paar dagen enorm te stinken, een soort van ammoniak lucht.
    Ik heb ze maar weg gevdaan omdat ik het niet vertouwde.

    Met vriendelijke groet,

    Pieter

  • #2
    je moet ze droog bewaren in een open bak met een groot bodemoppervlak en een gladde rand, afhankelijk van hoeveel je er hebt, in een bak van de chinees of een onderbak van een kattentoilet.

    je kunt ze houden in zemelen, die zitten er bij aankoop al voldoende door.

    voeren moet je ze met dunne schijfjes appel, aardappel of wortel.
    die kun je er direct bovenop leggen, wat ook kan is het voer op een stukje wcpapier of keukenrol te leggen.

    ook belangrijk: niet te koud bewaren, beste is kamertemperatuur, want het is een tropische tor, ze gaan dood bij een temperatuur onder de (pakweg) 15 graden, te warm is ook niet goed want dan verpoppen ze te snel
    kijk hier ook eens: http://zebraforum.tropenkweker.nl/

    Opmerking


    • #3
      Buffalo wormpjes

      Ik heb een plastic bakje de onderkant weg knippen een randje er aan laten beplakken met vliegen gaas en op pootjes zetten de buffelo's er in en op een graad of 18 houden niet te koud dan gaan ze dood en daar door krijg je een sterke aminozure lucht van is niet goed voor je portomonai en ook niet voor de vogels als je daar een iets groter bakje onderzet kan je ook de eieren van de buffelo's opvangen en proberen ze vandaar verder op te kweken veel sucses de kwartelboer

      Opmerking


      • #4
        beste kwartelboer,

        Met alle respekt, maar je vertelt hier een beetje onzin. Buffalo's leggen geen eitjes, het zijn de kevers van de buffaloworm die eitjes leggen, waarna er nieuwe wormpjes verschijnen.

        Opmerking


        • #5
          bedankt voor de antwoorden. Ik ga eens kijken of het mij nu beter gaat.

          Mocht er nog iemand een goede tip hebben hoor ik het wel.

          Met vriendelijke groet

          Pieter

          Opmerking


          • #6
            ik vries ze in en laat ze een half uur voor verstrekken ontdooien.

            Opmerking


            • #7
              buffalo wormpjes.

              zelf leg ik ze in een bak in een koude kelder onder mijn huis.
              en voer ze alleen visvoer staafjes dan houden ze het heel lang vol.
              groetjes petra.

              Opmerking


              • #8
                Eehm, buffalo wormen zijn net als bananen....
                Hoe kouder hoe sneller ze rotten.
                Dus een koude kelder kan prima zijn voor meelwormen, voor buffalo's geldt dat ze feitelijk onder de 15 graden kwalitatief snel minder worden.
                kijk hier ook eens: http://zebraforum.tropenkweker.nl/

                Opmerking


                • #9
                  Zelf geef ik ze kuikenkorrels en aardappels dat kun je makkelijk zeven en dan gooi je niet het voedsel weg maar alleen het afval.In kuikenkorrels zit veel meer voedingswaarde dan in zemelen,ze vervellen ook sneller de meelwormen ook en behouden daardoor een zachtere huid die beter verteerbaar is voor de vogels vrg Rob.

                  Opmerking

                  Working...
                  X