Mededeling

Collapse
No announcement yet.

happen van de kanarie

Collapse
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Toon
Clear All
new posts

  • happen van de kanarie

    Het happen bij een kanarie kan duiden op luchtpijpmijt.Een druppel in de nek met anti-luchtpijpmijt brengt dan uitkomst.
    Naar ik heb vernomen kan het ook duiden op wormen.
    Mijn vraag is:hoe kan je wormen bestrijden ,maar nog beter :hoe kan je wormen voorkomen en waar komen ze vandaan?

  • #2
    Happen Bij Kanaries

    Natuurlijk kan het zijn,dat de kanarie last heeft van luchtpijpmijten.
    Toch komt dat bij kanaries niet zo veel voor als sommigen je willen doen
    geloven.
    Veelal is het een verkoudheid.
    Soms heeft een vogel een beetje last van zenuwen,hetgeen kan voorkomen bij vogels,die pas zijn opgekooid. Tegenwoordig wordt dat stress
    genoemd.Een kalme benadering van de vogel,het op vaste tijd reinigen van de kooi ,voeren en verversen van het drinkwater en het verstrekken van badwater doet dit snel verdwijnen.
    Wormen bij kanaries is mij geheel onbekend.
    Vr.groeten van
    Antoni





    homepage:
    http://home.tiscali.nl/kunstantonih/

    Opmerking


    • #3
      Luchtpijpmijt

      Hallo E.F.P.SMIT
      Als ik je vraag zo lees dan denk ik dat het inderedaad luchtpijpmijt kan zijn. Je kunt vrij gemakkelijk nagaan of een vogel iets aan zijn luchtwegen heeft. Neem de vogel in je hand en luister na zijn ademhaling. Als hij inderdaad iets aan zijn luchtwegen heeft zul je normaal een piepent of knorrig geluid horen. Anti luchtpijpmijt zal dan in de meeste gevallen afdoende helpen. Als je antiluchtpijpmijt gaat gebruiken zou je wel eigenlijk alle vogels moeten behandelen waar deze kanarie bij gezeten heeft. Luchtpijpmijten zijn namelijk besmettelijk. Zijn er meerdere vogels waar je dit happen bij ziet ?? Wormen ken ik persoonlijk niet bij kanarie's.
      Succes
      Groet Goudvink

      Opmerking


      • #4
        happen van de kanarie

        Ik had een vogel die enorm zat te happen en heb die een paar keer over een druppel in de nek gedaan,maar het probleem bleef.
        Omdat ik mijn kanaries voor de rui(zie ook rui en emigratie)naar binnen heb gedaan in de broedkooien is er toch een probleempje ontstaan.De rui was over ,er werd nog weinig gezongen en ik had 3 of 4 vogels tijdelijk in de kooien zitten.
        Doordat de vogels ook nog niet toonden was er een man tussen de poppen terecht gekomen.De pop waar het om gaat is denk ik,in de stress geschoten(Antoni had gelijk).Dit zal zij over een paar maanden wel niet meer doen.
        Door het mooie weer heb ik hem nu in de voliere buiten zitten en het happen is voorbij.
        Onze show van mijn nieuwe Duitse vereniging was trouwens perfect georganiseerd en voor de belangstellenden kijk eens op:www.ozwev.de.vu en je krijgt een kleine impressie van een Duitse club show

        Opmerking


        • #5
          Middel tegen luchtpijpmijt

          Oorspronkelijk geplaatst door Goudvink
          Je kunt vrij gemakkelijk nagaan of een vogel iets aan zijn luchtwegen heeft. Neem de vogel in je hand en luister na zijn ademhaling. Als hij inderdaad iets aan zijn luchtwegen heeft zul je normaal een piepent of knorrig geluid horen. Anti luchtpijpmijt zal dan in de meeste gevallen afdoende helpen.
          Hallo Goudvink,

          Ik heb deze week een kanarie gekocht die, sinds enkele dagen aan het knorren, piepen is zoals je beschreven hebt. (verkoudheid volgens mij van de voorste luchtwegen.)
          Ik zou deze kanarie er terug graag bovenop hebben.
          Welk middel gebruik ik hier het best voor????
          Ik heb alvast heel wat info terug gevonden hier op het forum zoals "BOGENA ANTI-LUCHTPIJPMIJT"
          Kanarie staat nu alvast warm, in de woonkamer.

          Alle tips zijn welkom.
          Wie zich inspant om te ontspannen is overspannen!

          Opmerking

          Working...
          X