Mededeling

Collapse
No announcement yet.

kwartels

Collapse
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Toon
Clear All
new posts

  • kwartels


  • #2
    Geen Dit wordt of vechten of het levert kruisingen op

    Opmerking


    • #3
      kwartels

      Hallo Robert,
      Ik heb al langere tijd een spannetje harlekijnkwartels in dezelfde ruimte met een span chinese dwergkwartels. Dat gaat zonder enig probleem (althans bij mij). Die harlekijnkwartels zijn hele rustige, vriendelijke kwartels, die al snel vertrouwd met je worden.
      groeten, Jeroen

      Opmerking


      • #4
        Kwartels

        Hallo Robert;
        2 kwartelsoorten bij elkaar gaat naar mijn idee alleen als je een ruime voliere hebt met voldoende schuilplaatsen. Kans van slagen heb je wel als je jonge kwartels van 2 soorten bij elkaar zet. Volwassen kwartels zou ik zelf niet bij elkaar plaatsen. De chinese dwergkwartel haan is erg agressief als het om andere haantjes gaat. Dit is in ieder geval mijn ervaring. Denk er in ieder geval goed over na Succes.
        Groet Goudvink.

        Opmerking


        • #5
          Kwartels

          Hallo

          Moet het dan wel een ander soort zijn?
          Of maakt dat niet uit.

          Gr Robert

          Opmerking


          • #6
            Hoi Robert,

            Kan je aangeven hoe groot jouw huisvesting is.
            Meerdere hanen bijelkaar geeft meestal problemen.
            Is het geen optie om er meerdere hennen bij te plaatsen. Bij de chinese heb je verschillende kleurmutaties, dus dan krijg je toch wat variatie.
            Twee hennen er bij plaatsen moet best kunnen.
            Houd het in het begin wel goed in de gaten omdat de haan zeer fel kan zijn.
            Groeten,

            Arjan

            Opmerking


            • #7
              een hen kan ook heel vel zijn tegen andere hennen die in haar territorium komen mijn manier was om nieuwe kwartels in een hokje te doen in de voliere zodat ze kunnen wennen en dan na ongeveer 2 weken los te laten ging bij mij wel goed we horen het wel wat je van plan ben.
              mvg Ben
              Groeten, Ben

              Opmerking


              • #8
                Eerlijk gezegt zou ik geen verschillende coturnix soorten bij elkaar plaatsen. Dit i.v.m. kruisingen!

                Als je er een ander soort bij wilt plaatsen, moet je wel een ruime voliere hebben, met veel schuil mogelijk heden.

                Houd het liefst bij een soort kwartel, het liefst de nominaat(wild) kleur.

                Opmerking

                Working...
                X