Mededeling

Collapse
No announcement yet.

de goudvinken bij de kanaries plaatsen

Collapse
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Toon
Clear All
new posts

  • de goudvinken bij de kanaries plaatsen

    hoi eerst en vooral de beste wensen en dat we nog lang elkaar kunnen helpen ik heb vandaag de rode kanaries bij het koppel goudvinken geplaatst ze hebben toch genoeg ruimte maar de goudvinken hebben schrik van de kanaries ze zijn heel onrustig en druven niet gaan te eten als er een kanarie aan het eten is ze hebben nooit kanaries gezien betert dit of moeten ze apaart zitten ik wou ze bij elkaar laten tot half maart gaat dit

  • #2

    Opmerking


    • #3
      Goudvinken samen met kanarie's.

      Hoi 673 Goudvinken,
      Goudvinken zijn van nature vrij schuwe vogels. Om het koppel te laten wennen aan de kanarie's advizeer ik je om ze een paar dagen in een kooi te plaatsen in de voliere. Zet ze dan niet te ver van de voerplaats af. Op deze manier kunnen ze rustig aan de kanarie's wennen en toch rustig eten en drinken. Het nadeel van meerdere voer plaatsen is dat de kanarie's daar ook gaan eten en op deze manier hebben ze nog geen rustige plek om te eten. Bedenk wel dat een goudvink een territoriumvogel is die in het broedseizoen een plaats wil waar hij niet gestoort word. Zeker de man zal als het warmer word achter de rode kanarie's gaan jagen. Als toch kanarie's bij je goudvinken wilt houden zou ik zeker geen rode kanarie's erbij zetten. Dit gaat zo goed als zeker fout omdat de man ze als concurrenten gaat aanzien die verjaagd moeten worden. Succes.
      Groet Goudvink.

      Opmerking


      • #4
        Zal dit ook gebeuren als een koppel goudvinken samen met (o.a.) mexicaanse roodmussen in een voliere zit?
        Groeten,


        -J.J.-

        Opmerking


        • #5
          De naam zegt het eigenlijk al ROODmussen als deze roodvoer hebben gehad kan de goudvinkman hier net zo goed achteraan zitten als achter rode kanarie,s.Als je de mogelijkheid hebt om kweekparen apart te zetten geniet dit zeker de voorkeur dan kun je ook gerichter voeren als ze jongen hebben. groeten eddie

          Opmerking

          Working...
          X