Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Beplanting

Collapse
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Toon
Clear All
new posts

  • Beplanting

    Goedemiddag,

    Kan een noordmanspar/den zonder problemen in de voliere of is die gifitg?
    M.vr.gr.
    Wim van der Linden
    http://www.vvvogelvreugd.nl/

    Vogelfoto's en kweekverslagen zijn altijd welkom.

  • #2
    Is niet giftig, tenzij hij is behandeld met een conserveermiddel of glansmiddel. Dit wordt door tuincentra soms gedaan om ze langer mooi te houden.
    Je kunt dit controleren door een takje in kokend water te leggen en na afkoelen even goed te ruiken. Ruikt het water "chemisch" dan zou ik de spar niet gebruiken.
    Groet Ton,
    www.allevogels.nl

    Opmerking


    • #3
      Is het trouwens een overgebleven kerstboom of een met kluit van een tuincentrum.Ik heb jaren kruisbekken gehad die alles kapot knaagden wat groen was en dus veel groen verbruikt van alle soorten dennen en sparren diezelfde takken kregen ook mijn andere cultuurvogels en hier nooit problemen mee gehad .Het enige wat altijd weer opvalt is dat ze van de gewone kerstboom /spar de takken finaal kapot vreten en van blauw/zilver en andere dennen eigenlijk alleen de knoppen aanvreten. groeten eddie

      Opmerking


      • #4
        Winterkoning, inderdaad, dat licht toxisch staat bij heel veel soorten die voor de vogels volkomen onschadelijk blijken. Bijvoorbeeld bij diverse hederasoorten en buxussen.
        Ik had ook gezocht maar nergens een "negatief" bericht gevonden.
        Daarnaast heb ik zelf alleen maar positieve ervaringen met genoemde soorten.

        Maar je hebt gelijk, zeg nooi "nooit", en nooit "altijd' als het om dieren gaat.
        Groet Ton,
        www.allevogels.nl

        Opmerking


        • #5
          taxus

          Heeft iemand ervaring met taxus in de voliere?
          ime

          Opmerking


          • #6
            Ik heb vroeger taxus gehad bij tropen. De muskaatvinken kweekten goed maar aten er wel van, hetgeen resulteerde in groene vlekken die slecht te verwijderen waren.

            Opmerking

            Working...
            X